اخبار

جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور/ تأکید بر صیانت از پوشش جنگلی زاگرس

۱۳۹۸/۰۵/۰۳

 

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«تقویت پوشش جنگلی زاگرس و توجه به مباحثی همچون آبخیزداری و آبخوان‌داری، از جمله راهکارهای مهم برای کاهش خسارتهای سیل است».

جلسه کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی که از جمله کارگروههای هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور است، غروب روز چهارشنبه، دوم مردادماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان و با حضور دکتر خسرو عزیزی تشکیل شد.

در این جلسه که رئیس کارگروه، دکتر تقی شامخی نیز حضور داشت دکتر خسرو عزیزی، بر استفاده هرچه بیشتر از همه ظرفیتها و توانمندیهای دانشگاهیان برای ارائه راهکارهای مقابله علمی با مخاطرات طبیعی از جمله سیل، تأکید کرد.

وی تشریح کرد:«با تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، یک گزارش علمی جامع درباره علل سیل اخیر استان لرستان با تأکید بر راهکارها تهیه شده است».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«تلاش بیشتر برای حفظ جنگل‌ها یک موضوع مهم است و در همین راستا، مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه لرستان ایجاد شده است».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«حفاظت از پوشش گیاهی و جنگلی، یک راهکار مهم برای جلوگیری از وارد شدن خسارات فراوان به هنگام سیل است».

وی بر این نکته تأکید کرد که دستگاههای اجرایی بایستی از ظرفیتها و توانمندیهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهیان برای رفع چالشها استفاده کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان نیز در این جلسه، بر تقویت پایان‌نامه‌های تقاضامحور حول راهکارهای مقابله با سیل و مخاطرات طبیعی، تأکید نمود.

دکتر فیضیان تصریح کرد:«باید همه تلاش را به کار گرفت تا با رویکردهای علمی و دانشگاهی از جنگلهای زاگرس، صیانت شود».

 اعضای حاضر در این جلسه، از جمله رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان (دکتر جهانشیر شاکرمی)، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره نقش و اهمیت جنگل‌ها در کاهش بار خسارات سیل و کاستن از بار فرسایش خاک، بیان نمودند.

گفتنی است اعضای کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی که ذیل هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور است، قبل از تشکیل این جلسه، از مناطق سیل زده شهرستان پلدختر بازدید کردند.



 

 

 


۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۴۴ بازدید