اخبار

کارگاه آموزش خبرنویسی برای کارشناسان و رابطان خبری دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد

۱۴۰۱/۰۴/۰۱

کارگاه آموزش خبرنویسی برای کارشناسان و رابطان خبری دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، با تدریس شهرام شرفی (کارشناس خبری روابط عمومی دانشگاه لرستان) برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، در راستای گسترش همکاری‌ها، ارتباطات و تعاملات بین‌دانشگاهی و تقویت مباحث آموزشی در حوزه‌ی خبرنویسی و اطلاع‌رسانی، کارگاه آموزش خبرنویسی، در روز چهارشنبه، اول تیرماه، با تدریس شهرام شرفی (کارشناس خبری روابط عمومی دانشگاه لرستان)، در سالن شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان برگزار شد.

در این کارگاه، کارشناسان و رابطان خبری و بارگذاری اخبار معاونت‌ها و دانشکده‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، حضور داشتند.

سبک‌های مختلف خبری از جمله هرم وارونه، هرم (تاریخی) و ... در این کارگاه، با رویکرد گفت‌وگو محور و مشارکت اعضای کارگاه در مباحث، مطرح شد.

همچنین انواع لیدها و تیترهای خبری و روش‌های مصاحبه، در این کارگاه، بیان شدند.

درباره‌ی تارنماهای خبری تعدادی از وزارتخانه‌ها، ادارات، سازمان‌ها و نهادهای کشوری و استانی نیز از منظر تیترزنی، ویژگی لیدها، بدنه‌ی خبرها، نقل‌قول‌های مستقیم و غیرمستقیم و سایر متغیرهای خبرنویسی، مطالبی، بیان و اهمیت دستور خط فارسی، آیین نگارش، ویرایش و ویراستاری در رسانه، توضیح داده شد.

چند روز پیش نیز این کارگاه با مشارکت دانشگاه لرستان، برای کارشناسان خبری روابط عمومی شهرداری مرکزی خرم‌آباد و سازمان‌های وابسته به شهرداری، برگزار شد.


۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۸:۴۲
۲۶۳ بازدید