اخبار

نشست همکاری دانشگاه لرستان و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد

۱۴۰۱/۰۵/۰۳

نشست مشترک مدیران دانشگاه‌ لرستان و تعدادی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان با هدف گسترش همکاری‌های چندجانبه برون‌دانشگاهی برای کمک به ارتقای شاخص‌های پیشرفت استان، در راستای دانشگاه مأموریت‌گرا، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز دوشنبه، سوم مردادماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

ارتقای نقش دانشگاه لرستان در همکاری و همیاری با دیگر سازمان‌ها و ادارات استان در جهت اثرگذاری به عنوان دانشگاه مأموریت‌گرا و ارائه راهکارهای علمی، کاربردی برای تقویت برنامه‌ریزی‌ها برای شکوفایی مزیت‌های نسبی استان، از اهداف مهم برگزاری این نشست بود.

جنبش‌ نرم‌افزاری؛ راهگشای پیشرفت

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در این نشست گفت: «آنچه اهمیت دارد این است که نهاد دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی، محور اصلی جنبش نرم‌افزاری مبتنی بر تولیدات علمی کاربردی باشد تا پیشرفت همه‌جانبه حاصل شود».

دکتر نظری تشریح کرد: «خوشبختانه تفاهم‌نامه‌های مختلفی بین دانشگاه لرستان و ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، منعقد شده است؛ رویکرد این تفاهم‌نامه‌ها، تکیه‌کردن روی مزیت‌های استان لرستان در بخش‌های مختلف است».

وی اظهار داشت: «نشست‌های مشترک بین دانشگاه لرستان و سازمان‌های اجرایی استان، یک گام مهم در راستای همگرایی و هم‌افزایی برای کاهش نظام مسائل استان لرستان و برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های پیشرفت استان است».

سرپرست دانشگاه لرستان افزود: «از جمله اولویت‌های کاری این است که جایگاه و نقش دانشگاه لرستان به‌عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و اجتماعی در رفع مشکلات جامعه‌ی استانی، ارتقاء یابد».

دکتر نظری، تصریح کرد: «تقویت فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز و حمایت از تحقیقات و پژوهش‌های علمی کاربردی مسئله‌محور از برنامه‌های مهمی است که به جدیت دنبال می‌کنیم».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تصریح کرد: «مشکلات استان با راهکارهای علمی و مدیریت جهادی، رفع می‌شوند».

گفتنی است در این نشست، مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه، از جمله دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دکتر حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، دیدگاه‌های خود را درباره‌ی تلاش برای تقویت ارتباطات و تعاملات برون دانشگاهی مسئله‌محور، بیان کردند.

همچنین در این نشست درباره مأموریت‌گرایی دانشکده‌های دانشگاه لرستان متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان لرستان (گیاهان دارویی، گردشگری، انرژی‌های پاک، هوش مصنوعی و ...)، بحث و گفت‌وگو شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۱۱:۴۰
۳۸۶ بازدید