اخبار

وزیر علوم: روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین هستند

۱۴۰۱/۰۵/۲۶

وزیر علوم در نشست مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در آستانه هفته دولت و با حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت برگزار شد، گفت: «هنر روابط عمومی‌ها این است که فرهنگ‌ساز باشند؛ روابط عمومی‌ها جهادگران عرصه تبیین هستند».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در آستانه هفته دولت و با حضور رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و سخنگوی دولت (علی بهادری‌جهرمی) در وزارت علوم برگزار شد تشریح کرد: «روابط عمومی‌ها سفیران دانایی هستند؛ زیرا اخبار و یافته‌های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی را در سطح جامعه، منعکس، تشریح و تبیین می‌کنند».

دکتر زلفی‌گل افزود: «فعالیت روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، بسیار ارزشمند است؛ زیرا آنها دستاوردهای علمی را در جامعه تبیین می‌کنند که خودش نوعی آموزش مداوم افکار عمومی است».

وی تصریح کرد: «اطلاع‌رسانی اخبار و دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سطح جامعه، یک مسئولیت بسیار مهم برای روابط عمومی‌هاست؛ این اطلاع‌رسانی باعث ایجاد امید در جامعه و تشریح دستاوردهای علمی کشور در جامعه می‌شود».

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: «کمبود برخی امکانات در روابط عمومی‌ها نباید مانع انجام وظیفه مهم و ارزشمند آن‌ها شود؛ البته ما هم در حد توان تلاش می‌کنیم کمبودهای روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را رفع کنیم».

دکتر زلفی‌گل بیان کرد: «شاغلان روابط عمومی‌ها دارای خلاقیت، نوآوری و استعداد در این زمینه هستند و براساس این شاخص‌ها می‌توانند برخی کمبودهای امکانات را جبران کنند».

گفتنی است در این نشست که در آستانه هفته دولت برگزار شد برخی مدیران روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، دیدگاه‌های خود را درباره حوزه شغلی بیان کردند.

از جمله اینکه:

1_ ساختار روابط عمومی‌ها باید در چارت اداری ارتقاء یابد.

2_ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کافی در اختیار روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

3_ روابط عمومی‌ها باید دارای بودجه کافی باشند.

4_ تقویت تخصص‌گرایی در روابط عمومی.

5_ جایگاه روابط عمومی‌ها به عنوان بازوهای مشورتی مدیریت دانشگاه‌ها تقویت شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۰۹:۱۰
۱۴۹ بازدید