اخبار

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه لرستان و شرکت بهارستان کیش منعقد شد

۱۴۰۱/۰۵/۳۱

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و شرکت بهارستان کیش، منعقد و مبادله شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست مشترک همکاری‌های دوجانبه بین دانشگاه لرستان و شرکت بهارستان کیش که در زمینه‌هایی همچون حمایت از پژوهشگران و محققان دانشگاهی و هسته‌های رشد فناور فعالیت می‌کند صبح روز دوشنبه، 31 مردادماه در حوزه ریاست دانشگاه لرستان با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، نمایندگان شرکت مذکور و دکتر پویان پدرام، معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان لرستان برگزار شد.

از توانمندی‌های اساتید و دانشجویان با رویکرد مسئله‌محوری استفاده شود

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، در این نشست توضیح داد که در همکاری‌های دو یا چند جانبه بایستی از توانمندی‌های اساتید و دانشجویان دانشگاه لرستان استفاده شود.

دکتر نظری تصریح کرد که نوع همکاری‌ها باید براساس مسئله‌محوری و کاربردی باشد؛ دو طرف تلاش کنند با انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی علمی و مشخص، یک یا چند مسئله یا مشکل استان را رفع کنند.

راهکارهای علمی و مردمی درون‌استانی برای رفع مشکلات استان

سلیمان رضاییان، نماینده شرکت بهارستان کیش در این نشست گفت: «هدف از انعقاد اینگونه تفاهم‌نامه‌ها مردمی‌کردن رفع نیازهای فناورانه استان لرستان است؛ به این معنی که مشکلات با همکاری و مشارکت دانشگاهیان و مردم استان، رفع شوند».

رضاییان توضیح داد: «تلاش می‌کنیم براساس همکاری‌های مشترک با دانشگاهیان استان لرستان، مشکلات مرتبط با حوزه‌های مختلف فناوری و سایر حوزه‌ها شناسایی و اولویت‌بندی شوند».

وی افزود: «سپس با رویکردهای علمی و کاربردی، هسته‌های اولیه فناور و علمی برای ارائه راهکارهای رفع مشکلات استانی، ارائه خواهند شد».

هم‌افزایی و همگرایی علمی درون استانی

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان لرستان در این نشست گفت: «اینگونه نشست‌ها در راستای هم‌افزایی علمی درون استانی برای رفع و کاهش مشکلات استان است».

دکتر پویان پدرام، توضیح داد: «رویکرد ما این است که همکاری‌ها و هم‌افزایی‌های علمی و کاربردی بین بسیج دانشجویی استان، سازمان بسیج اساتید، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و شرکت بهارستان کیش در این مسیر تقویت شود که گام‌هایی اثرگذار و کاربردی برای کاستن از مشکلات استان برداشته شود».

دکتر پدرام اظهار داشت: «انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری به دنبال استفاده از ظرفیت‌های متقابل دو طرف در مسیر مسائل کاربردی استان لرستان است».

وی تشریح کرد: «براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است یک شورا یا یک قرارگاه مشترک بین بسیج دانشجویی استان، دانشگاه لرستان، بسیج اساتید استان و شرکت بهارستان کیش در راستای انجام تحقیقات و پژوهش‌های مشترک کاربردی، ایجاد شود تا فعالیت‌های علمی و کاربردی مسئله‌محور از نوع منسجم و هماهنگ باشند».

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۰:۳۰
۲۱۲ بازدید