اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در نشست هم‌اندیشی نیروهای حراست تأکید کرد: حراست از ارزش‌های اسلامی، قانون و اخلاق شغلی با رعایت حریم و حرمت‌ها

۱۴۰۱/۰۶/۲۱

رئیس دانشگاه لرستان، گفت: «حراست از ارزش‌های اسلامی، اخلاق شغلی، قوانین و اخلاق با رعایت حریم و حُرمت‌ها، از جمله مهم‌ترین رسالت‌های مدیریت و نیروهای حراست دانشگاه است».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، صبح روز دوشنبه، 21 شهریورماه، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، نشست هم‌اندیشی مدیریت و نیروهای حراست دانشگاه لرستان با دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه و دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد: «اولین جایی که دانشجو، هیئت علمی، کارمند و ارباب رجوع هنگام ورود به دانشگاه با آن روبه‌رو می‌شوند نیروهای حراست فیزیکی دانشگاه هستند؛ بنابراین، در همان برخورد اول با نیروهای حراست، نوع نگاه و ذهنیت مراجعه‌کننده نسبت به کلیت دانشگاه، شکل می‌گیرد؛ بنابراین، اهمیت و جایگاه حراست، یک جایگاه بسیار مهم است».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «باتوجه به اینکه در روزهای آتی، سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود و بسیاری از دانشجویان نو ورود و خانواده‌های آن‌ها برای ثبت‌نام و پذیرش به دانشگاه لرستان مراجعه می‌کنند همه واحدها و بخش‌های دانشگاه لرستان از جمله مدیریت و نیروهای حراست، بایستی تلاش‌های خود را در رابطه با تکریم ارباب رجوع، ارتقاء بدهند».

وی گفت: «در واقع، حراست دانشگاه، شناسنامه‌ی دانشگاه است که بایستی از قانون‌مداری و قانون‌گرایی و هویت علمی و فرهنگی دانشگاه متناسب با مفهوم دانشگاه اسلامی و تمدن‌ساز، صیانت و حراست کند».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: «از برگزاری اینگونه نشست‌ها حمایت می‌کنیم تا روز به روز، فعالیت‌ها و اقدامات براساس هم‌اندیشی، ارتقاء پیدا کنند».

هم‌اندیشی و اجرای برنامه های ویژه برای ارتقای کیفیت فعالیت‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید

دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این نشست گفت: «باتوجه به اینکه در روزهای آینده سال تحصیلی جدید آغاز می‌شود معاونت فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های ویژه خود از جمله برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با واحدهای مختلف را اجرا می‌کند».

دکتر حیاتی افزود: «برای ما اهمیت دارد که دانشجویان به‌ویژه دانشجویان نو ورود هنگام شروع سال تحصیلی جدید از همه بخش‌های مختلف دانشگاه لرستان، رضایت داشته باشند و محیط دانشگاه یک محیط کاملاً علمی، فرهنگی انسان‌ساز متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران باشد».

وی توضیح داد: «دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران، دانشگاهی است که دانشجوی تراز انقلاب اسلامی تربیت کند که هم متعهد و هم متخصص باشد».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تصریح کرد: «معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، برنامه‌های ویژه‌ای برای آغاز سال تحصیلی جدید دارد که در حال اجرا هستند و رویکرد ما آن است که دانشجویان، محیط دانشگاه را محیطی ببینند که امید به آینده، انگیزه، نشاط و معنویت دینی در آن وجود دارد».

دکتر محمد حیاتی، تشریح کرد: «مدیریت و نیروهای حراست از جمله ارکان مهم دانشگاه هستند؛ زیرا نوع فعالیت آن‌ها به گونه‌ای است که به صورت مداوم و پیوسته، با جامعه گسترده مخاطب دانشگاه که قشر دانشجویان هستند ارتباط دارند».

گفتنی است در این نشست حجت‌السلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان نیز مطالبی درباره اهمیت فعالیت‌های حراست دانشگاه بیان کرد.

دکتر مسعود صادقی، عضو هیئت علمی گروه آموزشی روانشناسی دانشگاه لرستان در این نشست، مطالب آموزشی درباره ارتقای مهارت‌های شغلی مرتبط با تکریم ارباب رجوع را بیان کرد.

نیروهای حراست که در نشست حضور داشتند نیز دیدگاه‌های مختلف صنفی و شغلی خود را بیان نمودند.

در این نشست، میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور یاوران علمی و رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه، دکتر فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مرضیه نجفی (از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان) نیز حضور داشتند.

مدیریت حراست دانشگاه لرستان را عباسی، عهده‌دار است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۶/۲۱ - ۱۲:۵۳
۴۳۱ بازدید