اخبار

علم، تولید و امنیت، ارکان مهم پیشرفت کشور هستند

۱۴۰۱/۰۷/۱۰

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در نشست با رئیس، معاونان و جمعی از مدیران دانشگاه لرستان گفت: «علم، تولید و امنیت از ارکان مهم پیشرفت کشور هستند».

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، در نشست با رئیس، معاونان و جمعی از مدیران دانشگاه لرستان که ظهر روز یکشنبه، 10 مهرماه در محل حوزه ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد تشریح کرد: «نقش نهاد دانشگاه در تقویت و ارتقای شاخص‌های علم‌آموزی و اقتدار علمی کشور و تربیت اسلامی، ایرانی، یک نقش بسیار مهم و برجسته است».

دکتر شاهرخی توضیح داد: «همچنین، دانشگاه یک نهاد مهم برای تضارب آراء با حفظ آرامش و منطق، خردورزی و عقلانیت علمی است».

وی بیان کرد: «براساس تعالیم دینی، سه مقوله علم، تولید اقتصادی و امنیت از عناصر مهم پیشرفت یک کشور هستند که بایستی بیش از پیش، مورد توجه قرار گیرند».

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار امیدواری کرد اساتید و دانشجویان بتوانند هر سال، گام‌های اثرگذارتری نسبت به سال گذشته در زمینه اقتدار علمی کشور بردارند.

گفتنی است در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و السملمین دکتر عابدین درویشی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، یک گزارش از وضعیت کلی دانشگاه لرستان و آمادگی‌های این دانشگاه برای فعالیت در سال تحصیلی جدید، ارائه کردند.

دکتر نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی، توضیح داد دانشگاه، استاد و دانشجوی تراز انقلاب اسلامی بایستی نقش مهم در تمدن‌سازی نوین اسلامی داشته باشد.

وی تشریح کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، سال تحصیلی جدید در دانشگاه لرستان با رویکرد برگزاری کلاس‌های حضوری، آغاز شده است.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۷/۱۰ - ۱۳:۳۳
۴۰۱ بازدید