اخبار

ششمین برنامه «فصل تحول» با پرسش‌گری و پاسخ‌گویی برگزار شد

۱۴۰۱/۰۷/۱۸

ششمین برنامه فصل تحول با رویکرد پرسش و پاسخ را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان با مشارکت و مطالبه‌گری دانشجویان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و پاسخگویی هیئت رئیسه دانشگاه، برگزار کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز دوشنبه، 18 مهرماه در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، با استقبال دانشجویان و حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، معاونان دانشگاه لرستان (دکتر حجازی و دکتر حیاتی) و دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، برنامه فصل تحول با این رویکرد که دانشجویان، مشکلات، انتقادات، پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود را بیان کنند برگزار شد.

دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف با رویکرد و نگاه مطالبه‌گری، انواع انتقادات و مشکلات صنفی دانشجویی را مطرح کردند و مسئولان دانشگاه لرستان و مدیران دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان نیز به پرسش‌ها و دغدغه‌های دانشجویی، پاسخ دادند.

موضوعات مختلفی همچون مشکلات مربوط به ضعف کیفیت زیرساخت‌های اینترنتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، کمبودها و کاستی‌های آزمایشگاهی، ضعف‌های حوزه ایاب و ذهاب دانشجویان، عدم توجه کافی به فضاسازی محیطی دانشکده در زمینه فضای سبز، برخی مشکلات حوزه سلف سرویس دانشکده و ... توسط دانشجویان بیان شد و مسئولان دانشگاه نیز توضیحات لازم را ارائه کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی در جمع دانشجویان، آن‌ها را سرمایه‌های انسانی و الهی و امانت خداوند برای مملکت و کشور دانست.

دکتر نظری تشریح کرد جایگاه و اهمیت دانشگاه تا بدانجاست که بایستی نقش اثرگذاری در شکل‌گیری تمدن‌ نوین اسلامی داشته باشد.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت از برگزاری اینگونه نشست‌ها و برنامه‌ها استقبال می‌کند؛ زیرا یک فضای مناسب و ارتباط مستقیم بین دانشجو و مسئولان دانشگاه ایجاد می‌شود تا دانشجویان بدون واسطه و به راحتی، دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتقادات خود را مطرح کنند.

رئیس دانشگاه لرستان برای رفع برخی کمبودها و کاستی‌های بیان شده توسط دانشجویان، دستورات لازم را صادر کرد.

مطالبه‌گری و تقویت پاسخگویی

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان به عنوان متولی اصلی تهیه این برنامه در سخنانی در جمع دانشجویان توضیح داد خوشبختانه این ششمین برنامه فصل تحول است که در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

دکتر حاتمی‌کن‌کبود بیان کرد اینگونه برنامه‌ها هر دفعه برای ارکان دانشگاه لرستان شامل اعضای هیئت علمی، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان برگزار می‌شوند تا در یک فضای مبتنی بر همدلی و در عین حال مطالبه‌گری، انواع مشکلات و دیدگاه‌ها بیان شوند.

وی تشریح کرد رویکرد ما این است که با نگاه مبتنی بر جذب حداکثری در چارچوب اهداف، مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، راهکارها و زیرساخت‌ها و روش‌ها ارتباط مستقیم بین دانشجو با مسئولان دانشگاه لرستان را تسهیل کنیم.

انتقاد سازنده؛ دیدن نقاط قوت و ضعف در کنار همدیگر

دکتر سعید محمدزاده، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این برنامه، ضمن اینکه آغاز سال تحصیلی جدید را به دانشجویان به‌ویژه دانشجویان نو ورود تبریک گفت یک گزارش از مجموعه اقدامات انجام شده در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان ارائه کرد.

دکتر محمدزاده در سخنانش، ضمن حمایت از انتقادات سازنده و مطالبه‌گری دانشجویان بر این نکته تأکید کرد که همواره نقاط قوت و نقاط ضعف در کنار همدیگر دیده و بیان شود تا بتوانیم با همفکری همدیگر، مشکلات را رفع کنیم.

در بخش دیگری از این برنامه، دکتر محمدرضا پاکروان چروده، عضو هیئت علمی گروه آموزشی توسعه روستایی، مطالبی را در رابطه با اهمیت امنیت غذایی کشورها و الگوی کشت بیان کرد.

دکتر پاکروان چروده توضیح داد که دولت سیزدهم برای اولین بار برنامه جامع اصلاح الگوی کشت را متناسب با ظرفیت‌های و خصوصیات هر استان ابلاغ کرده است و این یک اقدام زیرساختی مهم در راستای توجه به امنیت غذایی کشور است.

دو یاور علمی (کارمند) که توسط دانشجویان تشویق شدند

در این برنامه که بیش از دو ساعت ادامه داشت دانشجویان حاضر در سالن، اسامی دو یاور علمی (کارمند) دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان را که از نگاه دانشجویان در تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به دانشجویان، موفق‌تر عمل کرده‌اند بیان کرده و تشویق نمودند که براساس حروف الفبا، عبارتند از:

1ـ افشین سردره‌ای‌.

2ـ نسرین شاکرمی.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در پاسخ به تشویق‌های دانشجویان، تأکید کردند دو یاور علمی (کارمند) نام برده شده که دانشجویان از کیفیت پاسخگویی آن‌ها ابراز رضایت کرده‌‌اند مورد تشویق هیئت رئیسه دانشگاه لرستان قرار خواهند گرفت.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۲۱:۴۰
۲۵۴ بازدید