اخبار

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در راستای امر به معروف و نهی از منکر است

۱۴۰۱/۰۷/۱۹

در نشست مشترک دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان و رئیس دانشگاه لرستان، تصویب شد برای ترویج هرچه بهتر و گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح دانشگاه‌های استان، کرسی‌های آزاداندیشی، برگزار و تقویت شوند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، نشست مشترک دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان و حجت‌الاسلام و المسلمین یونس مهدوی‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در روز سه‌شنبه، 19 مهرماه، به میزبانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلیمن «یونس مهدوی‌نیا» به عنوان میزبان این دیدار، گفت: «تمام همت ما باید این باشد که روحیه دعوت به خیر و بازداشتن از زشتی‌ها، روحیه مطالبه‌گری و خواستن را در زمینه‌های مختلف نسل جوان ما بخصوص جوان علمی و دانشگاهی و اساتید دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند».

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: «اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به صورت یک فرهنگ حاکم در ارتباط انسانی و در روابط مردمی در بیاوریم آن زمان توانسته‌ایم فرهنگ دینی را نهادینه کنیم».

وی با بیان اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر گسترده بوده و نمی‌توان آن را به یک مبحث خاص خلاصه کرد، افزود: «با برگزاری کرسی های آزاداندیشی می‌توان نظرات اساتید و اعضای هئت علمی و دانشجویان درباره مسائل دانشگاهی، شهرستانی و استانی را به مسئولان منعکس کرد».

حجت الاسلام مهدوی‌نیا خاطرنشان کرد: «دعوت افراد به انجام کار خیر و بازداشتن آنان از کارهای ناپسند از روش‌های مهم آموزشی و تربیتی است که به ویژه در دانشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد».

وی افزود: «برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی امر به معروف و نهی از منکر همچنین آموزش و خودسازی آمرین به معروف و ناهیان از منکر از دیگر لازمه‌های این عرصه است؛ ضمن این که نباید امر به معروف و نهی از منکر عرصه کینه توزی و تجسس شود».

ضرورت فعالیت‌های علمی، پژوهشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این جلسه بر لزوم کار علمی و پژوهشی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: «دانشگاه لرستان برای برگزاری و اجرای برنامه‌های سالانه و همکاری مشترک، اعلام آمادگی می‌کند».

گفتنی است در این نشست تصویب شد در راستای ترویج و گفتمان‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌های استان کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شود.

همچنین در راستای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، هسته پژوهش برای حمایت از این طرح‌ها در دانشگاه ها تشکیل شود.

برگزاری نشست بسیج اساتید دانشگاه‌های لرستان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصوبات این نشست و دیدار بود.


۱۴۰۱/۰۷/۱۹ - ۲۲:۱۲
۲۱۳ بازدید