اخبار

امر به معروف و نهی از منکر اگر در همه ابعاد زندگی انسان اجرا شود سعادت فرد و جامعه را به‌دنبال دارد

۱۴۰۱/۰۸/۰۲

نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه لرستان به ریاست دکتر علی نظری، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست که روز دوشنبه، دوم آبان‌ماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد گفت: «امر به معروف و نهی از منکر فقط منحصر و محدود به یک بعد از زندگی نیست؛ بلکه همه ابعاد زیست و زندگی انسان را دربرمی‌گیرد».

دکتر نظری، افزود: «امر به معروف و نهی از منکر، اگر به درستی در همه ابعاد زیست و زندگی انسان اجرا شود باعث رستگاری، پیشرفت و سعادت فرد و جامعه می‌شود».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد: «برای مثال، تلاش برای ارتقای شاخص‌های انضباط اجتماعی و انضباط کاری و مسائلی همچون ارتقای کارآمدی و نظم سازمانی نیز از موضوعاتی هستند که در راستای امر به معروف قرار دارند؛ زیرا فضائل و خوبی‌ها در همه ابعاد زندگی بشر، همان معروف‌ها هستند که بایستی تقویت و ترویج شوند».

وی اظهار داشت: «از سوی دیگر، موضوعاتی همچون بی‌نظمی در کار، از جمله منکرهاست؛ بنابراین، امر به معروف و نهی از منکر، فقط محدود و منحصر به یک حوزه خاص رفتاری نیست».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر بایستی مسئله‌محور باشند و جهت‌گیری ترویج و تقویت مبانی و آموزه‌های دینی، اخلاقی و کاری در همه ابعاد داشته باشند تا نهاد دانشگاه در همه ابعاد و شاخص‌هایش، یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و اثرگذار در تمدن‌سازی نوین اسلامی باشد».

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۸/۰۲ - ۲۰:۱۱
۲۰۰ بازدید