اخبار

سرای دانشجویی شهدای دانشجوی پلدختر افتتاح شد/ بازدید رئیس دانشگاه لرستان از مرکز آموزش عالی پلدختر

۱۴۰۱/۰۸/۱۹

سرای دانشجویی پسرانه شهدای دانشجوی پلدختر که با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده است افتتاح شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، حمید خادم، سرپرست فرمانداری پلدختر، دکتر سیدحسام‌الدین حجازی، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر حمید میرهاشمی، رئیس مرکز آموزش عالی پلدختر، دکتر حسین محمودی، مدیر واحد حقوقی دانشگاه لرستان و هیئت همراه، سرای دانشجویی پسرانه شهدای دانشجوی پلدختر که با مشارکت بخش خصوصی، ساخته شده است افتتاح شد.

این سرا (خوابگاه‌) ظرفیت اسکان 173 دانشجو را دارد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، بعد از افتتاح سرای دانشجویی پسرانه خودگردان شهدای دانشجوی پلدختر، از اتاق‌های مختلف سرا بازدید و با دانشجویان، چهره به چهره، گفت‌وگو کرد و مطالبات و مشکلات آن‌ها را شنید.

از جمله مطالبات دانشجویان، ایجاد یک سالن فرهنگی، اجتماعی با کاربردهایی همچون مطالعه بود که با دستور رئیس دانشگاه لرستان، این مطالبه، پیگیری شد.

همچنین رئیس دانشگاه لرستان قول مساعد داد فضای کتابخانه‌ای لازم برای دانشجویان فراهم شود و این نکته که سالن‌ ویژه همایش برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تهیه شود.

از دیگر دستورات رئیس دانشگاه لرستان، این موضوع بود که ناهار روز تعطیل پنجشنبه برای دانشجویان فراهم شود. در بخش جذب هیئت علمی نیز رئیس دانشگاه لرستان خبر داد تعداد پنج عضو جدید هیئت علمی برای این مرکز در امسال و تعداد پنج عضو هیئت علمی در سال آینده برای خدمت در مرکز آموزش عالی پلدختر جذب می‌شوند.

بعد از گفت‌وگو با دانشجویان ساکن سرای دانشجویی، رئیس دانشگاه لرستان و هیئت همراه، از بخش‌های مختلف مرکز آموزش عالی پلدختر بازدید و یاوران علمی (کارکنان) این مرکز گفت‌وگو کردند.

دکتر حمید میرهاشمی، رئیس مرکز آموزش عالی پلدختر، یک گزارش از وضعیت مرکز ارائه کرد.

همچنین، یاوران علمی (کارکنان)، مطالبات و مشکلات صنفی خود را با رئیس دانشگاه لرستان، در میان گذاشتند.

علاوه بر افتتاح سرای دانشجویی پسرانه شهدای دانشجوی پلدختر و بازدید از مرکز آموزش عالی پلدختر، رئیس دانشگاه لرستان و هیئت همراه در نشست مشترک با سرپرست فرمانداری پلدختر شرکت کردند.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان از سرپرست فرمانداری پلدختر، خواستار شد همکاری‌های لازم برای در اختیار گذاشتن زمین مناسب برای ساخت مرکز آموزش عالی پلدختر که مالکیت ساختمان آن متعلق به دانشگاه لرستان باشد صورت گیرد.

در حال حاضر، ساختمان مرکز آموزش عالی پلدختر از سوی دانشگاه لرستان، اجاره شده است.

حمید خادم، سرپرست فرمانداری پلدختر نیز در این نشست بر گسترش همکاری‌های لازم و کاربردی برای رفع مشکلات نظام آموزش عالی شهرستان پلدختر، تأکید کرد.

سرپرست فرمانداری پلدختر، وجود مرکز آموزش عالی پلدختر را که از مراکز اقماری دانشگاه لرستان است یک ظرفیت مهم علمی، آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در شهرستان پلدختر دانست که بایستی از این ظرفیت برای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی شهرستان پلدختر، استفاده شود.

گفتنی است مرکز آموزش عالی پلدختر در حال حاضر، رشته‌های تحصیلی گیاه‌پزشکی، کامپیوتر، حسابداری، آموزش زبان انگلیسی، علوم ورزشی و روان‌شناسی را داراست.

مرکز آموزش عالی پلدختر تعداد 427 دانشجو دارد.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۸/۱۹ - ۲۳:۱۴
۳۱۶ بازدید