اخبار

رئیس دانشگاه لرستان و رئیس بنیاد نخبگان لرستان از دکتر محسن عادلی، سرآمد علمی کشور و عضو دو درصد دانشمندان برتر دنیا تجلیل کردند

۱۴۰۱/۰۹/۱۹

رئیس دانشگاه لرستان و رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان از دکتر محسن عادلی، استاد شیمی دانشگاه لرستان که در جمع سرآمدان علمی کشور و دو درصد دانشمندان دنیا قرار گرفته است تجلیل کردند.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز شنبه، 19 آذرماه، با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر زبردستی، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه لرستان، دکتر غضنفری‌مطلق، رئیس دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، دکتر محسن عادلی، استاد شیمی دانشگاه لرستان که در جمع سرآمدان علمی کشور و دو درصد داشنمندان برتر دنیا قرار گرفته است تجلیل شد.

بنیاد نخبگان استان نیز هدیه‌ای به‌خاطر اینکه دکتر عادلی در جمع سرآمدان علمی کشور قرار دارد به وی اهداء کرد.

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این آیین، مفهوم الگوسازی درباره شخصیت نخبگان علمی را توضیح داد.

دکتر نظری، تصریح کرد نخبگان علمی کشور و استان بایستی برای جوانان، الگو باشند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، یک مثال تاریخی را در رابطه با الگوسازی، بیان کرد: «علامه محمدحسن نجفی».

دکتر علی نظری، اثر مهم علامه محمدحسن نجفی یعنی کتاب جواهر الکلام را بیان کرد که اثرگذاری ماندگار این کتاب به حدی است که حضرت امام (ره) گفته‌اند فقه مدنظر ایشان، فقه جواهری است.

وی گریزی به هفته وحدت حوزه و دانشگاه زد که در روزهای آینده شروع می‌شود و تصریح کرد دانشگاه و حوزه نقش مهمی در رفع مسائل و چالش‌های جامعه دارند.

رئیس دانشگاه لرستان، به این موضوع از منظر قرآن کریم اشاره کرد که اگر یک فعالیت بخواهد حق، ماندگار و مانا باشد باید با نگاه الهی و توحیدی انجام شود و پژوهش و فناوری هم از این قاعده مستثنی نیست.

دکتر نظری، از ضرورت تقویت پژوهش‌های کاربردی سخن گفت؛ پژوهش‌هایی که بتوانند مسائل و مشکلات جامعه را رفع کنند.

وی، از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان و دانشکده‌های دانشگاه لرستان خواست علاوه بر شاخص‌های بین‌المللی که وجود دارند شاخص‌های بومی ویژه استان لرستان هم تعریف شود و از پژوهشگران بر این مبنا که نظام مسائل استان کاسته شوند، تجلیل شود.

رئیس دانشگاه لرستان، خواستار شد ساز و کارهایی تعریف و تقویت شوند که نخبگان علمی و دانشگاهی استان، در استان بمانند و در همین استان، خدمات ارزشمند علمی خود را ارائه کنند.

دکتر علی نظری، مطالبه کرد از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و دانشکده‌ها که مراحل حمایت از پژوهشگران و محققان دانشگاهی، تسهیل‌تر شود.

دکتر نظری، خواهان تغییر رویکردها شد به این صورت که مراحل بوروکراسی اداری برای خدمات‌رسانی به پژوهشگران و محققان، کوتاه‌تر و روان‌تر شود.

پژوهش‌ها باید کیفی باشند

دکتر محسن عادلی، استاد شیمی دانشگاه لرستان که در جمع دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفته است در این نشست، در سخنان کوتاهی، درباره این موضوع توضیح داد که پژوهش‌ها و تحقیقات بایستی هرچه بیشتر، کیفی باشند.

همچنین سایر اعضای حاضر در نشست، دیدگاه‌های خود را درباره اهمیت پژوهش‌ها و تحقیقات و راهکارهای تقویت پژوهش و فناوری، بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۵:۴۴
۳۴۴ بازدید