اخبار

نشست شورای راهبردی بین‌الملل دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۱/۰۹/۲۸

نشست شورای راهبردی بین‌الملل دانشگاه لرستان، به ریاست دکتر علی نظری، برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز دوشنبه، 28 آذرماه در اتاق جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر غلامحسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، مهم‌ترین نیازها و مطالبات مرتبط با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان را بیان کرد.

دکتر حسینی، توضیح داد براساس بازدیدهای میدانی و گفت‌وگو با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه لرستان، مهم‌ترین مشکلات و مطالبات آن‌ها، در نشست‌های شورای راهبردی بین‌الملل دانشگاه لرستان منعکس می‌شوند تا با درایت مسئولان دانشگاه لرستان از جمله رئیس محترم دانشگاه لرستان، از نظام مسائل دانشجویان بین‌الملل کاسته شود.

در این نشست، مطرح شد که یکی از ابزارهای مهم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها برای تمدن‌سازی نوین اسلامی، تقویت زیرساخت‌ها و ابعاد بین‌المللی شدن کامل دانشگاه است.

اعضای حاضر در نشست، این موضوع را مطرح کردند که رابط‌های فرهنگی برای دانشجویان بین‌الملل تعیین شود تا در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی درون و برون‌دانشگاهی به‌ویژه فعالیت‌های فراملی دانشگاه، فعالیت‌ها، بهتر انجام شوند.

تقویت ارتباطات و تعاملات بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های سایر کشورها با تأکید بر کشورهای جهان اسلام و منطقه خاورمیانه از دیگر موضوعات مورد تأکید نشست شورای راهبردی بین‌الملل دانشگاه لرستان بود.

در این نشست، گزارش داده شد که وضعیت فعلی تعداد دانشجویان بین‌الملل (غیرایرانی) دانشگاه لرستان، مناسب است.

مدیریت گروه‌ همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان پیشنهاد داد جذب دانشجوی غیرایرانی از طریق وزارت علوم به‌صورت متمرکز انجام شود و سپس در بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، توزیع شوند تا توزیع براساس عدالت صورت گیرد و در این زمینه، دانشگاه‌های استان‌های کشور، دچار اُفت نشوند.

در این نشست، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، تصریح کردند کیفیت زیرساخت‌های دانشگاه لرستان در بخش بین‌الملل، بایستی به گونه‌ای باشد که هر دانشجوی غیرایرانی وقتی از دانشگاه لرستان دانش‌آموخته می‌شود یک سفیر فرهنگی، علمی، اجتماعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در کشورش باشد.

در این نشست، مدیریت و کارشناسان گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان این نکته را مطرح کردند که در خاورمیانه، رقابت علمی بین دانشگاه‌های این کشورها وجود دارد تا هرچه بیشتر دانشجویان بین‌المللی جذب کنند و ما نیز در این زمینه بایستی تلاش‌های خود را مضاعف کنیم.

این موضوع تشریح شد که دشمن، با ابزارهای مختلف جنگ ترکیبی همچون اغتشاشات به‌دنبال ارسال این پیام به دیگر کشورهاست که ایران، شرایط مساعدی برای جذب دانشجویان بین‌الملل ندارد که در این زمینه نیز بایستی ابزارهای دیپلماسی علمی با تأکید بر کشورهای جهان اسلام را تقویت کنیم.

آمار ارائه شد درباره اینکه در کشور ایران در حال حاضر تعداد 116 هزار دانشجوی بین‌الملل وجود دارد که بایستی به تعداد 250 هزار نفر دانشجوی بین‌الملل برسیم.

گزارش تصویری

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ - ۱۳:۱۸
۱۸۹ بازدید