اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در پیامی به‌مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی: راه پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت‌فقیه است

۱۴۰۱/۱۰/۰۸

رئیس دانشگاه لرستان، در پیامی، فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی (روز میثاق اُمت با ولایت) را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن پیام دکتر علی نظری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حماسه 9 دی، بازتابی از وحدت و میثاق بین امت و رهبر انقلاب اسلامی ایران بود و تنها راه پاسداری و حفاظت از آرمان‌های بلند بالای انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت‌فقیه است.

حضرت علی (ع) در یکی از خطبه‌های خود در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که اگر انسان و جامعه دارای بصیرت باشد افق را می‌بیند، ابعاد حادثه را می‌شناسد و معرفتش را نسبت به امور بیشتر می‌کند.

حماسه 9 دی در واقع مصداق همین خطبه امام علی (ع) است که مردم بصیرت خود را نشان دادند و خردشان به عنوان چراغ راه بود و پیوند خود را با ولی امت، محکم‌تر کردند.

9 دی تجلی تجدید عهد میان امت و ولایت بود؛ امام خمینی (ره) فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و دقیقاً پشتیبانی از ولایت فقیه، کشور را از گزند آسیب‌ها دور نگه می‌دارد؛ بنابراین مردم در 9 دی به خوبی این را درک کردند که تنها راه پاسداری و حفاظت از آرمان‌های بلندبالای انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت فقیه است.

رهبری در خنثی کردن این فتنه نقش مهمی داشتند به‌طوری که ولی فقیه افق را می‌بیند، تحلیل می‌کند و صادقانه با مردم صحبت نمودند و نشان دادند که دوست و دشمن کیست.

در مجموع این حماسه بزرگ در تاریخ انقلاب می‌درخشد؛ زیرا تجلی و بازتابی از وحدت و میثاق بین امت و رهبر انقلاب اسلامی ایران بود.

وظیفه امروز همه ما تبیین ابعاد مختلف حماسه 9 دی است؛ در جهاد تبیین باید به ابعاد آن بپردازیم که منشاء آن چه بوده است؛ آنگاه به وظیفه خود در جهت جهاد تبیین که رهبری فرمودند یک فریضه واجب است عمل کرده‌ایم و لازم است که به نسل‌های جدید، آرمان‌های انقلاب را گوشزد کنیم و نقش مهم مردم را که در همه صحنه‌ها نقش‌آفرینی کردند به‌خوبی بیان شود.

مردم ایران با بصیرتی که داشتند توانستند فتنه 88 را سرکوب کنند و می‌طلبد که این میثاق، روز به روز و لحظه به لحظه تجدید شود.

دشمن همیشه دشمنی می‌کند چرا که کار اصلی دشمن، دشمنی است و دشمنان همواره علیه ملت ایران و انقلاب توطئه‌هایی را طراحی می‌کنند که لازم است در برابر توطئه دشمن و نظام سلطه هوشیار باشیم و این در واقع همان ویژگی اصلی و مهم به نام بصیرت است که می‌تواند جامعه را در برابر دشمن هوشیار نماید.

اگر در جامعه‌ای بصیرت نباشد جامعه در تاریکی زیست می‌کند. راه مقابله با دشمن، بصیرت‌افزایی است به‌ویژه در میان نسل جوان و دهه‌ای که کمتر شاهد حماسه‌های بزرگ بوده‌اند و فقط شنیده‌اند؛ پس لازم است که بصیرت‌افزایی داشته باشیم و یاد و خاطره این چنین حماسه‌ها را گرامی داریم و باید توجه داشت که همه مرک و حیله‌ها، دامان خودشان را گرفته است.

مکتب رهبر انقلاب اسلامی ایران برآمده از قرآن است و خاستگاه ولایت فقیه همان قرآن است که اطاعت از ایشان را واجب کرده؛ چرا که قرآن در مورد توطئه دشمن می‌فرماید که توطئه همواره دامن خود دشمن را فرا می‌گیرد.

با بازگو کردن حماسه 9 دی، اول اینکه تجدید میثاق با امت و ولایت است و اینکه به نسل جوان بگوییم که راه در امان ماندن انقلاب، اطاعت از رهبری و حرکت در مسیر شهدا و شهید حاج قاسم سلیمانی است.


۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۲۲:۲۷
۲۲۲ بازدید