اخبار

برگزاری نشست همکاری دانشگاه لرستان با تولید و صنعت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان

۱۴۰۲/۰۸/۰۹

نشست گفت‌وگومحور مسئولان دانشگاه لرستان با جمعی از فعالان شرکت‌ها، کارخانجات و واحدهای صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان استان لرستان به میزبانی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، صبح روز سه‌شنبه، 9 آبان‌ماه سال جاری با برنامه‌ریزی حوزه کاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان به‌ویژه گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان برگزار شد تا فعالان واحد‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی، صنعتی، اقتصادی، دانش‌بنیان و فناور، دیدگاه‌ها، راهکارها و پیشنهادات خود را با دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر میثم دوستی‌زاده، مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و سایر مدیران حوزه معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه در میان بگذارند که در راستای تقویت ارتباط پایدار بین دانشگاه با بخش‌های تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان است.

رئیس دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی گفت: «تقویت و ارتقای توانمندی‌های استان لرستان و رفع کمبودها و کاستی‌های این استان مرهون ارتباط پایدار بین دانشگاه با بخش‌های تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان است».

دکتر علی نظری تشریح کرد: «هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم رسالت داریم مسئولیت اجتماعی و تاریخی خود را در راه پیشرفت استان لرستان ایفاء کنیم».

دکتر نظری اظهار داشت: «دانشگاه لرستان و بخش‌های تولیدی و صنعتی استان باید از ظرفیت همدیگر استفاده کنند و این ظرفیت‌ها در کنار یکدیگر برای رسیدن به پیشرفت همه جانبه استان لرستان قرار گیرند».

وی، بیان کرد:‌ «دانشگاه لرستان باید ظرفیت‌های خود را بیش از پیش برای بخش‌های مختلف جامعه بیان کند».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: «توصیه‌ام این است بخش‌های تولیدی، صنعتی استان لرستان از ظرفیت‌های منابع انسانی دانشگاه لرستان برمبنای آینده‌پژوهی استفاده کنند».

دکتر علی نظری افزود: «می‌بایست همکاری‌ها براساس پتانسیل‌های بین‌رشته‌ای تقویت شود».

دکتر نظری تصریح کرد: «بایستی در مسیری حرکت کنیم که پایان‌نامه‌های دانشجویان از نوع نیاز‌محور و مسئله‌محور باشند».

وی به موضوع انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور عراق اشاره کرد و اعلام آمادگی کرد دانشگاه لرستان می‌تواند رابط بین فعالان تولیدی استان با مراکز علمی کشور عراق باشد تا در نهایت محصولات استان لرستان در کشور عراق هم ارائه بشوند.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد شرکت‌های تولیدی، صنعتی استان لرستان در ارتباط با دانشگاه لرستان موضوع بورسیه صنعتی را اجرا و محقق کنند.

دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر میثم دوستی‌زاده، مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و رضا آساره، رئیس اداره ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان نیز در سخنانی مفهوم دانشگاه کارآفرین را تبیین کرد.

دانشگاه کارآفرین دانشگاهی است که مرتبط با نیازهای جامعه است و می‌کوشد در رفع نیازها و چالش‌های جامعه، اثرگذار باشد.

در این نشست، دکتر کرم‌پور و دکتر دوستی‌زاده، روش‌های متنوع حمایت دانشگاه لرستان از واحدهای تولیدی، صنعتی را تشریح کردند.

همچنین، دکتر مسعود صادقی، رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان که در نشست حضور داشت مشوق‌های بنیاد برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی دانش‌بنیان را تبیین کرد.

هر کدام از فعالان شرکت‌ها، کارخانجات و واحدهای تولیدی، صنعتی، دانش‌بنیان نیز دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه لرستان با بخش تولید و صنعت استان بیان کردند.

در این نشست، دکتر محسن رشیدی، مدیر حوزه ریاست دانشگاه لرستان، دکتر کریم یاسوری، مشاور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر سروش آزادبخت، مدیر مرکز نوآوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری، مسئول راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه لرستان و دکتر رحمان پاریاد، رئیس پژوهش‌های کاربردی بخش ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ۲۱:۰۷
۲۱۹ بازدید