اخبار

رئیس دانشگاه لرستان در نشست بصیرتی ارتش: بصیرت باعث دفاع همه جانبه در برابر آسیب ها می شود

۱۴۰۲/۰۸/۰۹

رئیس دانشگاه لرستان در نشست بصیرتی ویژه خانواده ها و کارکنان پایور قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان گفت: «بصیرت مفهومی است که اگر کسی بهره مند از آن باشد اصول دفاع همه جانبه در برابر آسیب ها را آموخته است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری، روز سه شنبه، 9 آبان ماه در این نشست که در کوی سازمانی قرارگاه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان برگزار شد تشریح کرد: «براساس تعالیم قرآن کریم و نهج البلاغه، پیامبران نیز دارای بصیرت بوده اند و بصیرت برای انسان همچون یک سپر دفاعی محکم در برابر آسیب ها عمل می کند».

دکتر نظری اظهار داشت: «اگر انسان می خواهد در زندگی در مسیر درست تصمیم بگیرد بایستی مجهز به بصیرت شود».

وی افزود: «بصیرت یک ملکه انسانی است که اگر انسان داشته باشد کارهایش به سهولت انجام می شوند».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: «برای کسب بصیرت بایستی انسان معرفت خود را افزایش بدهد و مدام در این مسیر، تمرین و تکرار کند».

دکتر علی نظری تصریح کرد: «بصیرت جبهه حق است؛ جبهه های که اساس آن توحید و آموزه های دینی و قرآنی است».

دکتر نظری بیان کرد: «پیامبران با ابزار بصیرت توانستند در برابر فرعون ها ایستادگی کنند؛ امروز هم با تقویت بصیرت می توان در برابر نظام سلطه به سرکردگی استکبار جهانی، ایستادگی کرد».

وی در بخش دیگری از سخنانش، طراحی و انجام عملیات طوفان الاقصی و مقاومت غزه و فلسطین در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی را نماد و مصداقی از بصیرت دانست.

رئیس دانشگاه لرستان تربیت دینی و الهی و انسانی فرزندان را مرهون بهره مندی والدین از بصیرت دانست تا فرزندان در مسیر آموزه های دینی و الهی، تربیت و هدایت شوند.

دکتر علی نظری، افزود: «تربیت توسط خانواده، مدرسه و دانشگاه بایستی برپایه تعالیم دینی و قرآنی باشد».

دکتر نظری اظهار داشت: «بصیرت شناخت انسان است؛ اینکه انسان خود را و نیازهای محیط پیرامون خود را بشناسد».

رئیس دانشگاه لرستان گفت: «امروزه شاهد هستیم انسان نماها که مصداق بارز آن رژیم اشغالگر قدس است دست به انواع جنایت ها مانند کودک کشی می زنند».

دکتر علی نظری، بیان کرد: «کسانی که امروزه در حال قتل عام مردم بی دفاع غزه و فلسطین هستند مصداق بارز انسان نماها با رفتار وحشی حیوانی هستند».

وی خاطرنشان کرد: «انسان می تواند انتخاب کند زیست توحیدی داشته باشد و به حیات طیبه برسد یا اینکه زیست حیوانی داشته باشد و دست به انوا جنایت ها هم بزند».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «بصیرت یعنی اینکه خانواده در مسیر تربیت دینی و حیات طیبه حرکت کند».

دکتر علی نظری تشریح کرد: «اینکه انسان تلاش کند در هر جایگاهی است از کار مردم گره گشایی کند و کارگشا باشد خودش بخشی از بصیرت است».

دکتر نظری در بخش دیگری از سخنانش، به این موضوع اشاره کرد که تلاش نظام سلطه و استکبار جهانی، به دنبال تضعیف ارزش های اسلامی و خانواده است و دنبال ترویج نا امیدی و یأس در جامعه است.

وی، اظهار داشت: «نظام سلطه نمی خواهد کشورهایی که مانند ایران مستقل هستند قوی باشند به همین علت مدام با روش های جنگ نرم می کوشد مفهوم نتوانستن را در سطوح مختلف جامعه ترویج کند».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «جبهه ناامیدی جبهه باطل است؛ اما بصیریت به ما می آموزد همیشه امیدوار به آینده و اهل کار و تلاش برای ارتقای قدرت کشور و رفع نظام مسائل جامعه باشیم».

دکتر علی نظری افزود: «ترویج فرهنگ تنبلی از دیگر خصوصیات جبهه باطل است؛ جبهه حق و بصیریت به ما آموزش می دهد که پیوسته کار جهادی انجام بدهیم».

وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرافراز به ویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، بر این نکته تأکید کرد که شهیدان والامقام اهل بصیرت بودند و در این مسیر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ۱۴:۰۱
۱۹۸ بازدید