اخبار

مجمع عمومی تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی لرستان با حضور عضو هیئت رئیسه مجلس و رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۸/۱۸

مجمع عمومی سالانه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی استان لرستان با موضوع جهاد تبیین و استکبارستیزی، با حضور دکتر سیدنظام‌الدین موسوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، سخنگوی مجلس و عضو هیئت امنای دانشگاه لرستان و دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این مجمع، عصر روز پنجشنبه، 18 آبان‌ماه با حضور اعضاء در سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی واقع در ساختمان مدیریت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این مجمع انتخابات مختلف داخلی از قبیل انتخاب هیئت رئیسه موقت، انتخاب بازرسان و ... برگزار شد.

استکبارستیزی و بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی است

دکتر سیدنظام‌الدین موسوی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و سخنگوی مجلس که اهل شهرستان خرم‌آباد است در این مجمع در سخنانی گفت: «استکبارستیزی، آرمانگرایی، عدالت‌خواهی، آزادی همراه با معنویت و بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های بارز جنبش دانشجویی کشور است».

دکتر موسوی تشریح کرد: «بهتر است تجربیات و خاطرات فعالان تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان انقلابی در قالب مکتوب و ماندگار بشود تا آیندگان هم از این تجربیات استفاده نمایند».

وی اظهار داشت: «دانشجویان و دانشگاهیان استان لرستان حضور فعالی در دوران دفاع مقدس داشتند».

عضو هیئت امنای دانشگاه لرستان ادامه داد: «نقش بچه‌های لرستان و دانشجویان این استان در مقابله با انحرافات جنبش دانشجویی دهه 70 بی‌نظیر بود؛ زیرا بن‌بست‌ها را شکستند و این ناشی از بصیرت است».

سخنگوی مجلس ادامه داد: «دانشجویان انقلابی استان لرستان همواره موتور محرکه در مقابله با انحرافات جنبش دانشجویی بوده‌اند».

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: «استقامت در مسیر ولایت‌مداری از موضوعات مهم است که همیشه دانشجویان انقلابی استان لرستان به آن متعهد بوده‌اند».

دکتر سیدنظام‌الدین موسوی توضیح داد: «تشکل‌های اسلامی و فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه لرستان (دانشگاهیان انقلابی استان) همواره از ابتدا تاکنون در مسیر سالم حرکت کرده‌اند».

دکتر موسوی تصریح کرد: «بن‌بست‌شکنی از ویژگی‌های تفکر و اندیشه حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و در مجموع گفتمان انقلاب اسلامی ایران است».

وی اظهار داشت: «مقاومت غزه و فلسطین ناشی از همین تفکر است که بن‌ست وجود ندارد و باید از بن‌بست‌ها عبور کرد».

سخنگوی مجلس ادامه داد: «براساس نظرسنجی‌های معتبر همچون مؤسسه گالوپ قبل از این اتفاقات از مردم غزه نظرسنجی کرده بود که براساس آن جوانان و نوجوانان 15 تا 25 فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی به مراتب رادیکال‌تر هستند و این خود گویای واقعیت مهم است» .

دکتر موسوی، تصریح کرد:‌ «رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب پروژه انسانیت‌زدایی، ملت‌زدایی و دولت‌زدایی را درباره مردم فلسطین آغاز کرده است و به صورت رسمی به مردم فلسطین ظلم می‌کند و هیچ‌گونه حق حیات برای این مردم قائل نیست».

وی بیان کرد:‌«عملیات طوفان‌الاقصی که توسط جبهه مقاومت غزه طراحی و اجرا شد در واقع بن‌بست‌شکنی بود و بدون شک همانگونه که هیمنه و ابهت رژیم صهیونیستی را نابود کرد که یک موضوع بسیار مهم است؛ از سوی دیگر این اقدام مهم باعث حذف طرح و معادله آمریکایی، اسراییلی با موضوع عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی شد؛ زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌دنبال سلطه بر منطقه هستند».

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «امروز شاهد هستیم در جهان حمایت‌های بی‌نظیری از سوی مردم کشورهای مختلف همچون انگلیس، آمریکا، فرانسه و ... از مردم غزه و فلسطین صورت می‌گیرد و این نشان می‌دهد فلسطین به موضوع مهم جهان تبدیل شده است».

دکتر سیدنظام‌الدین موسوی در بخش دیگری از گفته‌هایش درباره برخی افراد داخل کشور که مدام مردم را می‌ترسانند و ترس و ناامیدی را در جامعه ترویج می‌کنند اصطلاح قرآنی «مُرجِفونَ فی‌المدینه» را به‌کار برد.

وی تشریح کرد استراتژی جمهوری اسلامی ایران، جنگ نیست بلکه بازدارندگی است که در این زمینه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است.

جبهه فلسطین جبهه حق است

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این مجمع در سخنانی گفت: «جبهه غزه و فلسطین جبهه حق در برابر جبهه استکبار و باطل است».

دکتر نظری، تشریح کرد: «رژیم صهیونیستی یک رژیم کودک‌کُش است زیرا این رژیم متعلق به جبهه باطل است و ذات جبهه باطل، کودک‌کشی است».

وی اظهار داشت: «زیست جبهه باطل یک زیست فرعونی و حیوانی است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود: «جبهه استکبار دارای زیست حیوانی و ضدانسانی است».

دکتر علی نظری، تصریح کرد:‌«توطئه‌هایی که استکبار علیه جبهه باطل طراحی و اجرا می‌کند براساس سنت‌های الهی به خودش بازمی‌گردد».

دکتر نظری تصریح کرد: «همواره باید استکبارستیزی را تقویت کنیم و تداوم بخشیم و بدانیم که به طور حتم، جبهه حق پیروز است».

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از گفته‌هایش، گزارش کلیات برگزاری کنفرانس مشترک دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد را که چند روز پیش برگزار شد و موضوع آن فلسطین در وجدان امت اسلامی بود ارائه کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۱۸ - ۲۰:۴۱
۶۷۳ بازدید