اخبار

تجلیل از برگزیدگان قرآن و عترت دانشگاه‌های استان لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۰۸/۲۲

به میزبانی دانشگاه لرستان و همزمان با هفته گرامیداشت قرآن و عترت دانشگاه ها، برگزیدگان قرآن و عترت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، روز دوشنبه، 22 آبان ماه سال جاری، این آیین همزمان با هفته گرامیداشت قرآن و عترت دانشگاه های کشور و پاسداشت یاد و خاطره مفسر بزرگ قرآن کریم، علامه طباطبایی (ره) و گرامیداشت شعار «قرآن؛ کتاب زندگی»، به میزبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید شکوهی این دانشگاه برگزار شد.

بانک اطلاعات فعالان قرآنی دانشگاه های لرستان تشکیل شود

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان در این آیین در سخنانی گفت: «دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان باید هر کدام بانک اطلاعاتی مربوط به فعالان قرآن و عترت آموزش عالی استان داشته باشند».

دکتر حاتمی کن کبود تشریح کرد: «کارهای خوبی در زمینه فعالیت های قرآن و عترت در سطح دانشگاه های استان لرستان انجام شده است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و نیاز است اقدامات بسیار بیشتری با رویه های نظام مند و ساختارمند انجام شود».

وی اظهار داشت: «نباید فقط به تجلیل از برگزیدگان قرآن و عترت دانشگاه ها بسنده کرد بلکه نیاز است تعالیم قرآن و مفاهیم مربوط به عترت در همه سطوح جامعه نهادینه شوند؛ زیرا قرآن کتاب زندگی است».

دکتر حاتمی کن کبود در بخش دیگری از سخنانش، اثرگذاری جبهه مقاومت غزه و فلسطین را ناشی از حرکت کردن در مسیر تعالیم و مفاهیم قرآن دانست.

در بخش دیگری از این آیین، دکتر امین صالحی، فیزیکدان، در سخنانی درباره عظمت جهان هستی و ارتباط آن با برخی آموزه های قرآن کریم مطالبی را بیان کرد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۲۲ - ۲۰:۵۱
۱۶۳ بازدید