اخبار

نشست جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه های خرم آباد با حضور فرمانده سپاه لرستان و معاون سیاسی استاندار برگزار شد

۱۴۰۲/۰۸/۳۰

همزمان با آغاز هفته بسیج، نشست جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه های خرم آباد با حضور سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، دکتر احسان یاوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، رؤسای دانشگاه های استان لرستان و خرم آباد، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست همزمان با نشست 30 هزار نفری بسیج اساتید سراسر کشور برگزار شد.

ظلم و ستم رژیم صهیونیستی، اقدام فرعونی است

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی گفت: «ظلم و ستمی که نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در حال انجام آن است همان اقدامی است که فرعونیان انجام می دهند».

دکتر نظری توضیح داد: «کودک کشی روش فرعونیان است و رژیم نامشروع صهیونیستی یک رژیم فرعونی است».

وی اظهار داشت: «فرعون زمان که رژیم صهیونیستی است در حال قتل عام کودکان و زنان مظلوم غزه و فلسطین است؛ اما وعده الهی این است که ملت های مظلوم پیروز می شوند».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: «طوفان الاقصی، باعث شکست رژیم فرعونی اسراییل غاصب شده است و به همین علت برای فرار از شکست مشغول قتل عام مردم بی گناه است».

دکتر علی نظری، بیان کرد: «امروز شاهد هستیم که رژیم نامشروع صهیونیستی در افکار عمومی جهان، رسوا شده است و این یکی از بزرگترین دستاوردهاست».

دکتر نظری ادامه داد: «مسیر ایران اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است؛ دانشگاه ها می توانند در طی نمودن این مسیر نقش اثرگذاری ایفاء نمایند».

وی تصریح کرد: «الگوی کار جهادی، شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ ما در هر جایگاهی که هستیم به ویژه در جایگاه اساتید دانشگاه بایستی براساس این الگو، فعالیت کنیم».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: «نقش اساتید دانشگاه ها در رفع نظام مسائل استان و کشور بایستی افزایش پیدا کند».

دکتر علی نظری، خاطرنشان کرد: «مفهوم انفاق یک مفهوم مهم در تعالیم قرآنی است؛ مهم این است که همگی، همه وجود خود را در مسیر حیات طیبه و رفع مشکلات و چالش های محیط پیرامون، انفاق کنیم».

جنگ جهانی نظام سلطه علیه مردم غزه

سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در این نشست در سخنانی گفت: «در غزه شاهد جنگ جهانی نظام سلطه علیه مردم مظلوم و بی گناه هستیم که البته با یاری خدا منجر به پیروزی جبهه مقاومت می شود».

سردار کشکولی توضیح داد: «براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، وقایع غزه دو بعد مظلومیت و اقتدار مردم فلسطین و جبهه مقاومت غزه را نشان می دهد».

وی اظهار داشت: «مقاومت غزه نشان داد قدرت های غربی و مجامع حقوق بشری، در عمل، اهمیت به حقوق بشر نمی دهند و حقوق بشر غربی، فقط یک شعار توخالی است؛ این خودش یک دستاورد است که چهره مخوف و کودک کش نظام سلطه به سرکردگی آمریکا به خوبی نمایان شد».

فرمانده سپاه استان لرستان تشریح کرد: «حمله به مناطق مسکونی جنایت است و این جنایت را بعد از جنگ جهانی اول، اروپاییان، ابداع کردند؛ در جنگ دوم جهانی هم شاهد استفاده آمریکا از بمب اتم علیه مردم بی دفاع بودیم؛ بنابراین حمله به غیرنظامیان از روش های ابداعی غربی ها و نظام سلطه است».

سردار مرتضی کشکولی، ادامه داد: «راهپیمایی های بزرگی که در اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین برگزار می شود نشان از دستاوردهای بزرگ برای جبهه مقاومت است؛ زیرا افکار عمومی جهانی حامی ملت مظلوم فلسطین است».

کشکولی، اظهار داشت: «عملیات بی نظیر طوفان الاقصی که توسط جبهه مقاومت غزه طراحی و اجرا شد، دستاوردهای بزرگی داشت: از جمله ناکارآمدی سیستم دفاع گنبد آهن رژیم صهیونیستی را اثبات کرد؛ همچنین اعتماد به نفس و روحیه مردم مظلوم فلسطین به شدت تقویت شد».

وی افزود: «عملیات طوفان الاقصی یک عملیات متحیرالعقول بود و ناکارآمدی مذاکره با رژیم صهیونیستی را نشان داد».

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: «اینکه عملیات طوفان الاقصی بدون لو رفتن عملیات انجام شد یک دستاورد بزرگ در زمینه حفاظت از اطلاعات است».

سردار کشکولی، ادامه داد: «عملیات طوفان الاقصی، ضعف های بزرگ سیستم پدافندی رژیم صهیونیستی را نشان داد و این یک شکست و تحقیر بزرگ برای این رژیم بود».

فرمانده سپاه استان لرستان، تشریح کرد: «بیش از 40 روز است که ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا و غرب در حال عملیات در غزه است ولی هنوز نتوانسته است حماس را شکست بدهد و این نشاندهنده پیروزی جبهه مقاومت و توانمندی بالای این جبهه است».

سردار کشکولی، تصریح کرد: «عملیات طوفان الاقصی، اتحاد و انسجام بین نیروهای جبهه مقاومت در کشورهای منطقه را تقویت کرد».

وی در بخش دیگری از گفته هایش، خواستار شد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و شهرستان خرم آباد، نقش اثرگذارتری در ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی برای رفع نظام مسائل و مشکلات استان لرستان و ارتقای روش های حکمرانی، ایفاء کنند.

وی پیشنهاد داد دانشگاهیان استان لرستان در موضوع حکمرانی، به ارزیابی این شاخص در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان بپردازند و با رویکرد علمی به آسیب شناسی بپردازند تا نقاط ضعف، رفع شود.

بسیج، برکت است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این نشست در سخنان کوتاهی، گفت: «بسیج، همه اش برکت است؛ کمک بسیج به ارتقای کیفیت حکمرانی و رفع چالش ها و مشکلات جامعه هم از وظایف دانشگاهیان به ویژه اساتید بسیجی است».

دکتر نظری تشریح کرد: «پاسخگویی به ابهامات و شبهات نسل جوان به ویژه نسل دانشجو از وظایف مهم و سنگین اساتید دانشگاه ها به ویژه اساتید بسیجی است که خود در مسیر مهم جهاد تبیین است».

اهمیت بسیج اساتید؛ تشکیلات نخبگانی برای ارتقای حکمرانی

دکتر غلامحسین حسینی، رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در این نشست، در سخنانی، اهمیت بسیج از نگاه بیانات امامین انقلاب را تشریح کرد.

دکتر حسینی با استناد به رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تحقق بسیاری از پیشرفت های ایران اسلامی را ناشی از اقدامات و حرکت های بسیجی و جهادی دانست.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، در بخش دیگری از گفته هایش، جنایات اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کرد.

وی، تصریح کرد: «امروز شاهد هستیم مردم مظلوم اما مقتدر غزه در خط مقدم مبارزه با پلیدی ها و جنایتهای استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هستند».

دکتر غلامحسین حسینی، رژیم جنایتکار صهیونیستی را اجراکننده و مجری تصمیمات و سیاست های آمریکا دانست.

دکتر حسینی، توضیح داد: «بسیج اساتید یک تشکیلات صد در صد نخبگانی است؛ به همین علت یک پتانسیل بی نظیر برای ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی به مدیران برای رفع مشکلات و چالش های جامعه دارد».

وی افزود: «هدف این است با ارائه راهکارهای علمی، نظام حکمرانی ارتقاء یابد و در اصطلاح، صیقل کاری شود».

گفتنی است در این نشست، جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان خرم آباد دیدگاه های خود درباره راهکارهای کاهش نظام مسائل استان لرستان را ارائه کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۸/۳۰ - ۱۴:۱۰
۷۶۱ بازدید