اخبار

همایش پیشگامان رهایی به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد/ فرازهایی از کلام رهبر معظم انقلاب درباره بسیج دانشجویی

۱۴۰۲/۰۹/۰۱

همزمان با هفته بسیج، همایش پیشگامان رهایی (اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی استان لرستان) با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور، محسن کریمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان و دانشجویان بسیجی لرستان به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، این نشست، روز چهارشنبه، اول آذرماه سال جاری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این نشست، دکتر باستان به عنوان مهمان سخنران این نشست ضمن آنکه فرارسیدن هفته بسیج را تبریک مقاومت غزه و عملیات طوفان الاقصی را یک حرکت بی نظیر و حماسه آفرین دانست.

وی توضیح داد آرمان فلسطین همیشه زنده و پابرجاست و جنایت های صورت گرفته توسط رژیم نامشروع صهیونیستی که با حمایت آمریکا انجام شده است نمی تواند عزم ملت مظلوم فلسطین را سست کند و بدون تردید جبهه مقاومت، قوی تر خواهد شد.

دکتر باستان در بخش دیگری از گفته هایش ویژگی های یک دانشجوی بسیجی را با استناد به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان در سال 77 تبیین کرد.

بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در سال 77 در جمع دانشجویان بسیجی به این شرح است:

« ...انقلاب آمد و آن گوهر را به جوانان شناساند. جنگ تحمیلی هم میدانی برای بروز این گوهر تابناک در وجود جوانان شد و الحمدللَّه بعد از جنگ هم ادامه پیدا کرده است. من به شما میگویم بدانید که دشمن، همین نقطه را هدف قرار داده است!

اگر نورانی کردن جوانان و متوجّه کردن آنها به اهمیت مصرف کردن جوانی در راه ارزشهای والا، نقطه‌ی فتح‌الفتوح انقلاب است، فتح‌الفتوح استکبار و ضدّ حمله‌ی استکبار هم این است که همین نقطه را از جوانان بگیرد؛ باز جوانان را سرگرم فساد، آلودگی، بدفهمی و بحثهای پوچ و بیهوده‌ی شبه فلسفی کند که هیچ حقیقتی پشت سرش نیست و فقط برای گفتگو کردن و سر و کلّه زدن و ساعتی وقت گذراندن - بدون این‌که هیچ فایده‌ای در آن باشد - و غافل کردن آنها از حقیقت، از راه زندگی، از آرمانهای انقلاب و از انتظاری که این ملت و انقلاب از جوانان دارد، به کار میرود!

اگر العیاذباللَّه، استکبار بتواند - که نخواهد توانست - مطمئناً نمی گذارد دلهای پاک و فکرهای مصمّم و اراده‌های نیرومندی که بحمداللَّه در کشور ما هم فراوان است، به دشمن فائق آیند.

بعضی را دچار آلودگی اخلاقی، بعضی را دچار آلودگی ذهنی، بعضی را دچار دغدغه، دچار افسردگی و دچار نومیدی میکند.

هر کسی را به یک نحوی مشغول میکند و سعی دارد این نسل جوان شادابی را که انقلاب به میدان آورد، از میدان پراکنده کند. شما جوانان دانشجو و مؤمن؛ شما جوانان بسیج دانشجویی، به این نکته توجّه کنید.

من در آن پیام هم گفتم - بارها گفته‌ام - بسیج دانشجویی یعنی آن حرکت مؤمنانه‌ی انقلابی نسل جوان دانشجو. این معنای بسیج دانشجویی است. اگر نسل جوان دانشجو بخواهد یک حرکت مؤمنانه‌ی انقلابی انجام دهد، معنایش بسیج شدن این قشر در راه خداست...

برای تداوم راه انقلاب، برای عمق بخشیدن به فکر انقلاب و به این اندیشه‌ی بلند و بزرگ، بسیج شوید. فلسفه‌ی انقلاب، یک بنای فکرىِ شامخ است؛ بنایی فکری و دارای آن‌قدر استحکام که توانست یک نظام را که بزرگترین قدرتهای دنیا پشتیبانش بودند، منهدم و زیر و رو کند، یک نظام نو به وجود آورد و تمام کسانی را که در دنیای امروز، چیزی شبیه آن نظام منهدم شده دارند، به خود بلرزاند! آری؛ به خود لرزیدند.

این است که هنوز هم که هنوز است، تا حرف میزنند، میگویند جلوِ این صدور انقلاب را بگیرید؛

ما از این صدور انقلاب، خیلی میترسیم! این یعنی چه؟ یعنی این‌که فلسفه‌ی مستحکمِ قوىِ خوش بنیه‌ی اسلامی و الهی و قرآنی، همه‌ی کسانی را که وجه مشترک زیادی با آن نظام دارند - که این فلسفه، آن را منهدم کرده است - به خود میلرزاند! یک چنین چیزی است. این را به روشنی دریابید؛ اعتقاد و ایمان به آن را در دلهای خودتان و در دلهای دیگران، عمیق کنید و بدانید آینده‌ی این کشور و آینده‌ی این قرن، متعلّق به اسلام و قرآن است.

دشمنان خیال نکنند که خواهند توانست سر و تهِ این انقلاب را که چند سالی است اسباب زحمتشان شده است، به‌گونه‌ای جمع کنند؛ نخیر، این‌گونه نیست. این یک بنای مبارک و شجره‌ی طیبه‌ای است که «اصلها ثابت و فرعها فی السماء تؤتی اکلها کل حین باذن ربّها...».

گفتنی است در این اجتماع، محسن کریمی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان، گزارشی از مهم ترین اقدامات انجام شده در سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان ارائه کرد.

کریمی در بخشی از سخنانش موضوع تقویت مطالبه گری سازنده را تبیین کرد.

کریمی از دانشجویان خواستار شد تحقیقات و پژوهش های کاربردی مسئله محور با تأکید بر نیازها و ظرفیت های استان لرستان تقویت شود و گسترش یابد.

در بخش دیگری از این همایش، دانشجویان انزجار خود از رژیم جنایتکار و تروریستی صهیونیستی را اعلام کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۱ - ۱۳:۰۷
۳۲۰ بازدید