اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: موضوع مقاومت غزه و فلسطین باید در برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری دیده شود

۱۴۰۲/۰۹/۰۲

رئیس دانشگاه لرستان و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان گفت: «موضوع مقاومت بی‌نظیر غزه و فلسطین بایستی در برنامه‌های استانی هفته پژوهش و فناوری دیده شود».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی نظری در نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری که در استانداری لرستان به ریاست دکتر فرهاد زیویار، استاندار لرستان برگزار شد تشریح کرد: «این نکته اهمیت دارد که سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان متناسب با برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، نشست‌های تخصصی مسئله‌محور با حضور متخصصان و پژوهشگران دانشگاه‌های استان برگزار کنند».

دکتر نظری توضیح داد: «شناسایی نیازهای استان توسط کارشناسان سازمان‌ها برای رفع چالش‌ها از موضوعات مهم در رابطه با پژوهش و فناوری است؛ زیرا پژوهش‌ها، تحقیقات و فناوری بایستی مسئله‌محور و در جهت رفع نیازها و مشکلات جامعه باشد».

وی اظهار داشت: «ارتباط پایدار بین نظام دانشگاهی استان لرستان با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باعث کاهش نظام مسائل استان می‌شود».

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری افزود: «برگزاری نشست‌های تخصصی فراملی و بین‌المللی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور عراق، افغانستان و دیگر کشورهای اسلامی می‌تواند یکی از برنامه‌های ویژه هفته استانی پژوهش و فناوری باشد».

دکتر علی نظری ادامه داد: «نواخته شدن زنگ پژوهش و فناوری، برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان، انعکاس اثرگذار رسانه‌ای برنامه‌ها و ... از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است».

دکتر نظری تصریح کرد: «بایستی همه اقدامات انجام شده در هفته استانی پژوهش و فناوری به صورت کتاب و گزارش مکتوب، تهیه و مدون و به سرعت به تهران ارسال شود».

وی خاطرنشان کرد: «تجلیل از پژوهشگران و محققان و فناوران برتر استان لرستان از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری است».

در این نشست، دکتر مصطفی کرم‌پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، گزارش کاملی درباره دستورالعمل ابلاغی برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری ارائه کرد.

علاوه بر دکتر نظری و دکتر کرم‌پور، از دانشگاه لرستان، دکتر مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر رضایی‌علم، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، دکتر دوستی‌زاده، مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر مهرداد مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه و دکتر جعفری، سرپرست مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان در این نشست حضور داشتند.

اعضای حاضر در این نشست از جمله رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان هرکدام پینشهادات خود را درباره هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های استانی هفته پژوهش و فناوری ارائه کردند.

هفته استانی پژوهش و فناوری از 11 آذرماه سال جاری آغاز می‌شود.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۱۴:۳۹
۴۳۳ بازدید