اخبار

نشست هم اندیشی بانوان دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان با مشاور امور بانوان دانشگاه و رئیس دانشکده برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۷

نشست هم اندیشی بانوان عضو هیئت علمی و بانوان یاور علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان با رئیس این دانشکده و مشاور زنان و خانواده دانشگاه، با حضور معاونت خواهران دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، سه شنبه ۷ آذرماه سال جاری در محل دفتر ریاست دانشکده کشاورزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست بانوان شاغل این دانشکده درد و دل ها و مشکلات و مسائل صنفی، آموزشی و چالش های کاری خود را با مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور بانوان و خانواده (دکتر میثاق حیدری) و رئیس دانشکده کشاورزی (دکتر علی حیدر نصرالهی) در میان گذاشتند.

در این نشست، بانوان شاغل دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان از مشاور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان به خاطر حضور در جمع آنها و شنیدن دیدگاه ها و مطالباتشان تشکر کردند.

یکی از مطالبات بانوان شرکت کننده در این نشست، ضرورت توجه به اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در دانشکده کشاورزی بود.

آن ها این دغدغه را بیان کردند که به قدر کافی، برنامه های فرهنگی و ورزشی در دانشکده کشاورزی اجرا نمی شود.

برخی بانوان نیز باتوجه به داشتن فرزند یا فرزندان خردسال و کودک و ضرورت تقویت نظام خانواده، مشکلات مربوط به حجم و تعداد ساعات کاری خود را مطرح کردند.

در این نشست، بانوان خواستار شدند به علت دوری فاصله بین سایت مرکزی دانشگاه لرستان با دانشکده کشاورزی این دانشگاه، اینگونه نشست ها در آینده هم تداوم داشته باشد و مسائل و مشکلات دانشکده کشاورزی، بیشتر دیده شود.

برخی بانوان عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی نیز مطرح کردند گرنت (پژوهانه) آنها پایین است.

همچنین برخی دیگر درباره مشکلات مربوط به اسکان بانوان عضو هیئت علمی صحبت کردند و مشکلات خود را با دکتر میثاق حیدری در میان گذاشتند.

در این نشست، دکتر علی حیدر نصرالهی، ضمن استقبال از برگزاری اینگونه نشست ها و شنیدن دیدگاه ها، آن بخش از مشکلات مطرح شده بانوان که در چارچوب اختیارات رئیس دانشکده باشد را یادداشت کردند و قول مساعد دادند پیگیری صورت گیرد.

در مورد برخی دیگر از مشکلات که در حوزه کاری معاونت های دانشگاه لرستان هستند مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان (دکتر حیدری)، قول مساعد داد پیگیری های لازم از طریق معاونت های دانشگاه برای رفع و کاهش نظام مسائل بانوان شاغل دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان صورت گیرد.

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان در این نشست این نکته را تشریح کرد که جایگاه مشاور امور بانوان یک جایگاه اجرایی نیست بلکه یک جایگاه مشورتی است و بدون شک مطالبات و دغدغه های بانوان به رئیس محترم دانشگاه لرستان و معاونت های این دانشگاه منتقل می شود.

وی توضیح داد دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان در واقع یک حلقه واسط است و نقش تسهیلگری در راستای پیگیری مطالبات بانوان شاغل دانشگاه لرستان را داراست.

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان تصریح کرد رئیس دانشگاه لرستان از برگزاری اینگونه نشست ها استقبال می کند و تأکید کرده است مطالبات بانوان شاغل دانشکده کشاورزی به وی منتقل شود.

دکتر حیدری توضیح داد شأن ما در هر جایگاهی باشیم خادمی و خدمتگزاری است و باید تلاش کنیم مشکلات با روحیه تعامل و همکاری و هم افزایی، رفع شوند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۷ - ۱۳:۲۸
۵۱۰ بازدید