اخبار

نشست مشاوران امور زنان و خانواده منطقه پنج دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۰۹/۰۹

نشست مشاوران زنان و خانواده منطقه پنج دانشگاه‌های کشور با حضور رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری)، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان (دکتر مهدی شاهین) و دبیر منطقه پنج دفاتر بانوان دانشگاه‌های کشور (دکتر میثاق حیدری)، به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز پنجشنبه، 9 آذرماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی گفت: «امروز شاهد هستیم زنان غزه از الگوهای مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم نامشروع صهیونیستی و نظام سلطه هستند».

دکتر نظری توضیح داد: «تعریف نقش مهم زنان در عرصه‌های گوناگون براساس منشور قرآن کریم و تعالیم دینی است».

وی تشریح کرد: «الگوی زن تراز انقلاب اسلامی، شخصیت‌هایی همچون حضرت مریم (س)، حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) است».

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار داشت: «تقویت نهاد خانواده و در عین حال اهمیت‌دادن به مشارکت زنان در عرصه‌های جامعه در چارچوب آموزه‌های دین اسلام، از موضوعات مهم گفتمان انقلاب اسلامی است».

دکتر نظری، تصریح کرد: «به برکت انقلاب اسلامی ایران، زنان ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های مهمی کسب کرده‌اند».

وی خاطرنشان کرد: «نقش زن در جامعه دینی، یک نقش مهم اثرگذار در سطوح خانواده و جامعه است».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد: «اینگونه نشست‌ها بایستی تداوم داشته باشد و نظام مسائل بانوان دانشگاه‌ها و دانشجویان دختر با روش‌های علمی و نظام‌مند، چاره‌اندیشی شوند».

دکتر علی نظری تصریح کرد: «زن تراز انقلاب اسلامی، زنی است که توحیدمحور است و حیات طیبه را دنبال می‌کند و نقش‌های مهم خواهری، مادری و همسری را به نحو مطلوب انجام می‌دهد».

تمایز بزرگ تعالی‌بخش گفتمان انقلاب اسلامی توجه به مسئله زن است

دکتر میثاق حیدری، دبیر منطقه پنج دفاتر بانوان و خانواده دانشگاه‌های کشور در این نشست در سخنانی گفت: «تمایز بزرگ و امتیاز تعالی‌بخش گفتمان انقلاب اسلامی و خردمایه‌ی حکمرانی آن توجه به مسئله زن و خانواده است».

دکتر حیدری توضیح داد: «در اوج کارزار قرن بیستم بر علیه خانواده، گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زنان سربلند است چرا که حکمت توحیدی آن مأخوذ از نهضت انبیاست».

وی تشریح کرد: «امروز وجود مقدس حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها و دختر گرانقدر ایشان حضرت زینب کبری (ع) را می توانیم به عنوان الگوهای بزرگ تاریخ در عرصه‌ی معنوی و اجتماعی و سیاسی و مقاومتِ زنانه و حماسی به رخ جهانیان بکشیم».

مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه لرستان ادامه داد: «در ماجرای فلسطین که مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری کلید رمز آلود فرج و مسیر رسیدن به طلوع خورشید ولایت عظمی است، عنصر مقاومت با حضور زنان معنا پیدا می‌کند؛ همانطور که ما در انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس شاهد این مقاومت‌های زنان صبور و مادران غیور سرزمینمان بوده‌ایم».

دکتر میثاق حیدری، اظهار داشت: «حضور زنان به‌عنوان مشاوران زن و خانواده در عرصه ی آموزش عالی به معنای اصالت بخشی و هویت دادن به تصمیم‌سازی زنان در عرصه ی مدیریتی کشور است و امیدوارم با توجه به اسناد بالادستی و با نگاه به نظام مسائل زیست بوم منطقه غرب کشور راهبردهای مناسبی را برای حل مسائل زنان و خانواده بیابیم».

دبیر منطقه پنج دفاتر امور بانوان و خانواده دانشگاه‌های کشور، توضیح داد: «اینگونه نشست‌ها فرصت‌ مناسبی است تا با هم‌اندیشی درباره نظام مسائل بانوان دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، بتوانیم با به اشتراک گذاشتن تجربیات، تصمیمات خردمندانه برای رفع چالش‌های موجود اتخاذ و عملیاتی شود».

تقویت تلاش‌های علمی و عملیاتی برای رفع نظام مسائل بانوان دانشگاه‌ها

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی گفت: «برگزاری این‌گونه نشست‌ها بایستی منجر به تقویت تلاش‌های علمی و عملیاتی برای رفع نظام مسائل بانوان دانشگاه‌ها شود».

دکتر مهدی شاهین، خواستار توجه بیشتر به نظام مسائل دانشجویان دختر شد.

دکتر شاهین، تصریح کرد: «بایستی با رویکردهای علمی آسیب‌شناسی نظام مسائل دانشجویان دختر را تقویت کرد».

وی اظهار داشت: «این نکته اهمیت دارد که برای نظام مسائل خوابگاه‌های دانشجویان دختر، برنامه‌های علمی و عملیاتی، تقویت شود».

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان تأکید کرد: «هم‌اندیشی و تبادل تجربیات دفاتر امور بانوان و خانواده دانشگاه‌های منطقه پنج کشور بایستی گسترش یابد».

دکتر مهدی شاهین بیان کرد: «دانشجویان دختر و پسر سرمایه‌های کشور و آینده‌سازان مملکت هستند؛ پس بایستی تا جایی که می‌توانیم به نظام مسائل آن‌ها توجه کنیم».

ابلاغ احکام دبیران هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان

در این نشست، احکام انتصاب دکتر مهتاب عیدی، به‌عنوان دبیر هیئت اندیشه‌ورز در امور بانوان عضو هیئت علمی و محبوبه امینی، به‌عنوان دبیر هیئت اندیشه‌ورز در امور بانوان یاور علمی که به امضای دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و دبیر هیئت‌های اندیشه‌ورز منطقه پنج دانشگاه‌های کشور و دکتر میثاق حیدری، مشاور امور زنان (بانوان) و خانواده دانشگاه لرستان رسیده است از سوی رئیس دانشگاه لرستان به ایشان اعطاء شد.

گفتنی است مشاوران بانوان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه پنج دانشگاه‌های کشور در این نشست، دیدگاه‌های خود درباره راهکارهای تقویت همگرایی با هدف کاستن از نظام مسائل بانوان دانشگاه‌ها را بیان کردند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۰۹ - ۲۱:۲۴
۳۲۱ بازدید