اخبار

آغاز برداشت مزرعه زعفران با حضور رئیس دانشگاه لرستان

۱۴۰۲/۰۹/۱۱

با حضور دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر علی حقی‌زاده، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دکتر سلیمانی‌مطلق، دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه لرستان و دکتر میثاق حیدری، مشاور رئیس دانشگاه لرستان در امور زنان و خانواده، برداشت محصول زعفران مزرعه سایت مرکزی دانشگاه لرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر سلیمانی‌مطلق، دبیر شورای راهبردی مدیریت سبز دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «برداشت زعفران در دانشگاه لرستان برداشت زعفران در دانشگاه لرستان با همکاری دانشجویان مقاطع مختلف آغاز شد».

وی تشریح کرد: «تغییر الگوی کشت بر اساس پتانسیل اراضی و اصلاح الگوی مصرف از اهداف مدیریت سبز دانشگاه است که از سال گذشته کلید خورده است. در این راستا کشت زعفران که از سازگارترین محصولات با شرایط منابع اراضی و خاک‌های منطقه است می‌تواند به عنوان یک الگوی کشت مناسب و جایگزین محصولات پرآب محسوب شود که علاوه بر کسب درآمد بالا، می تواند باعث تضمین رفاه اقتصادی و اجتماعی ساکنان حوزه های آبخیز شود».

دکتر سلیمانی‌مطلق توضیح داد: «طبق نتایج آزمایش نمونه زعفران تولید شده در دانشگاه لرستان، این محصول دارای بالاترین درجه کیفی از نظر شاخص‌های عطر، طعم و و رنگ دهی (پیکروسین، سافرانال و کروسین) است که در دسته زعفران سوپرنگین صادراتی محسوب می‌شود».

گفتنی است ایجاد این‌گونه مزرعه‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی استان یک رویکرد تولیدمحور است که درآمدزایی دانشگاه را نیز تقویت می‌کند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۹:۵۹
۴۹۲ بازدید