اخبار

پیام رئیس دانشگاه لرستان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان به مناسبت روز دانشجو

۱۴۰۲/۰۹/۱۶

دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، در پیام مشترکی، فرارسیدن روز دانشجو (16 آذر) را گرامی داشتند. آن‌ها در این پیام تأکید کردند: رسالت امروز دانشجو امیدوار بودن و امیدآفرینی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

واژه دانشجو به همان اندازه که انسان را متوجه تکاپو و تلاش و مجاهدت علمی می‌کند در فرهنگ دینی ما و خصوصاً پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با معانی بلندی همچون امید آفرینی آینده سازی و شکوه فردای میهن اسلامی همراه شده است.

این روز که به یاد ایستادگی دانشجویان دانشگاه تهران در برابر استبداد پهلوی و پرپر شدن و در خون غلطیدن سه تن از این عزیزان هر ساله به نام روز دانشجو گرامی داشته می‌شود نباید صرفاً یک روز معمولی مانند بسیاری از مناسبت‌های تقویم به شمار آید.

بلکه تلاش در جهت به روزرسانی اهداف دانشگاه اسلامی و تقویت آرمان‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دانشگاه، باید از اعمال و مناسک عملی هر ساله این روز عزیز و مهم باشد.

بی تردید دانشجو که به گفته شهید والامقام دکتر بهشتی ره موذن جامعه است، نباید این جایگاه رفیع را بی اثر قلمداد نماید.

موذن با الله اکبر و لا اله الا الله گفتن علاوه بر اقرار به توحید، تأکید می‌کند که در این جهان قدرتی برتر از قدرت الله نیست؛ لذا خوف از استکبار بی اساس است، موذن با شهادت بر رسالت پیامبر (ص) نبوت را محور اتحاد مسلمانان میداند. موذن موحد است.

موذن شهادت بر ولایت و ولایت پذیری می‌دهد. موذن با حی علی الصلاه و حی علی الفلاح در تحقق عمل دینی امر به تعجیل می‌کند و اگر دانشجو موذن جامعه است باید علم را زیبنده به تقوا و دیانت کند، از هیچ طاغوتی هراس به دل راه ندهد و در این راه دیگران را با خود همراه کند.

در مسیر رسیدن به اهداف شتاب نموده و جامعه را نیز به سرعت گرفتن در عمل به وظایف و تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت نماید.

رسالت امروز دانشجو امیدوار بودن و امیدآفرینی است. نه خود ناامید شود و نه اجازه ناامیدی را به جامعه بدهد و با افق بلند نگاه خود تعالی جامعه اسلامی را دنبال نماید.

به نوبه خود این روز عزیز را به همه دانشجویان خصوصاً جامعه فرهیخته دانشجویی دانشگاه لرستان تبریک و تهنیت عرض نموده سعادت و توفیقات روزافزون همه جوانان عزیز میهن اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

و السلام علیکم و رحمة الله


۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۱۵:۱۲
۱۳۵ بازدید