اخبار

حماسه حضور در جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی

۱۴۰۲/۱۱/۲۲

دانشگاهیان استان لرستان همچون سایر اقشار مختلف مردم این استان همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22 بهمن و جشن 45 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، مردم، روز یکشنبه، 22 بهمن در میدان شهدای خرم‌آباد گردهم آمدند و راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را با تکبرهای «الله اکبر» آغاز کردند تا بار دیگر ماهیت دینی و معنوی و توحیدی گفتمان انقلاب اسلامی ایران را یادآور شوند.

مردم از جمله دانشگاهیان استان لرستان با سردادن شعارهای گوناگون انقلابی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان تو‌ایم خامنه‌ای، مرگ بر منافق و ... دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، تجدید بیعت کردند و دوباره با رهبر امت، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تجدید بیعت کردند.

برخی شهروندان به صورت خانوادگی در این جشن ملی، میهنی، انقلابی شرکت کردند تا فرزندان از همین دوران کودکی و نوجوانی، تربیت خود را در محیط‌های انقلابی ببینند.

دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در صفوف مردم حضور داشتند و حضور ایشان یادآور حماسه‌هایی است که شهدای دانش‌آموز و دانشجو در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس و دیگر صحنه‌های علم و عمل و اقتدار ایران اسلامی، رقم زدند تا امروز شاهد برگزاری جشن 45 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

مردم راهپیمایی خویش را از میدان شهدا آغاز کردند تا نام شهید و شهدا، آغاز کننده حرکت توده‌های مردم در مسیر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی باشد.

بخشی از مسیر خیابان انقلاب شهر خرم‌آباد بود که بلوار آن با تندیس‌های شهدای انقلاب اسلامی استان لرستان، مزین شده است و راهپیمایان هر لحظه قدم به قدم، چهره‌های این شهیدان سرافراز را می‌دیدند تا پیوند بین گفتمان انقلاب اسلامی و شهید و شهادت و مجاهدت، نمایان‌تر شود.

بخشی از عکاسی عکاسان حاضر در راهپیمایی به ثبت عکس از تندیس‌های شهدای انقلاب اسلامی استان لرستان اختصاص یافت.

مردم به میدان 22 بهمن خرم‌آباد که رسیدند تجمع نهایی و انقلابی خویش را در آنجا برپا کردند و سخنرانان بر این نکته تصریح کردند که تکمیل‌کننده جشن انقلاب، مشارکت حداکثری در انتخابات پیش روست؛ زیرا مشارکت حداکثری مختص به همه صحنه‌هاست؛ صحنه‌هایی که باعث تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی و خلق پیشرفت‌ها و دستاوردهای بیشتر می‌شود.

سخنران اصلی راهپیمایی در میدان 22 بهمن خرم‌آباد، وزیر آموزش و پرورش بود که اهل لرستان است و یوم‌الله 22 بهمن را به خرم‌آباد آمد تا در جمع مردم انقلابی استان لرستان راهپیمایی کند و سخن بگوید.

وی ضمن آنکه از مردم به خاطر حضور حماسی در راهپیمایی جشن 45 سالگی انقلاب اسلامی سپاس‌گزاری کرد خواهان شد ملت همچون صحنه‌های گذشته در صحنه انتخابات نیز حضور حماسی و حداکثری داشته باشند تا حماسه جشن انقلاب به حماسه جشن انتخابات، پیوند بخورد.

در بخش دیگری از این سخنرانی، برخی مهم‌ترین دستاوردهای ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی، تبیین و تشریح شد.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ۱۵:۲۷
۵۵۰ بازدید