اخبار

دبیر منطقه پنج روابط عمومی‌های دانشگاه‌های کشور: موظف هستیم در جنگ روایت‌ها، روایت اول، درست و صحیح را به مخاطب ارائه دهیم و از مبانی فکری انقلاب دفاع کنیم

۱۴۰۲/۱۱/۲۴

رئیس روابط عمومی دانشگاه لرستان که روز دوشنبه، 23 بهمن‌ماه در نشست مدیران روابط عمومی‌های منطقه پنج دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور به عنوان دبیر منطقه پنج روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری انتخاب شد در سخنانی گفت: «ما روابط عمومی‌ها موظف هستیم در دنیای رسانه و جنگ روایت‌ها، روایت اول، درست و صحیح را به مخاطب ارائه دهیم و از مبانی فکری انقلاب دفاع کنیم».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، متن سخنرانی دکتر میثاق حیدری در این نشست به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مدت‌هاست یکی از کلیدواژه‌های اصلی مقام معظم رهبری موضوع جهاد تبیین است و ایشان به مناسبت‌های مختلف بر لزوم جدی گرفتن این عرصه تأکید می‌کنند.

التهاباتی که سال گذشته در کشور شاهدش بودیم و دامنه آن بعضاً به دانشگاه‌ها هم کشیده شد و مسائل مختلفی که در دنیا در حال جریان است حتی مسائل جنگ غزه و اتفاقات رسانه‌ای مهمی که در دنیا رخ می‌دهد مشخص کرد که این عرصه جهاد تبیین و مسئله جهاد تبیین چقدر مسئله با اهمیتی است و استمرار آرمان‌های انقلاب منوط به حفظ این عرصه و میدان بزرگ است.

جنگ رسانه‌ای دشمن، پمپاژ شبهات، ترفندهای جنگ روانی و حمله به مبانی فکری و ایمانی جامعه، امروز به وضوح به سمت انقلاب اسلامی و گفتمان انقلاب اسلامی وارد شده است و وظیفه روابط عمومی‌ها را که سربازان جبهه مقدم این جهاد هستند سنگین‌تر می‌کند.

وقتی از جهاد صحبت می‌کنیم در واقع در نکته مقابل آن باید جنگی اتفاق بیفتد که جهاد معنا پیدا کند؛ یکی از اقسام جنگ نرمی که امروز با آن روبه‌رو هستیم و البته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا گرفتار یک جنگ هیبریدی در عرصه‌های مختلف است جنگ شناختی است.

یکی از اقسام جنگ نرم، همین جنگ شناختی است؛ در اینجا دانش، بینش، نگرش و منش، همه اینها، تلفیقشان در این جنگ مورد حمله دشمن قرار گرفته است و شناخت و باور افراد دچار تغییر می‌شود.

ما امروز در روابط عمومی‌ها موظف هستیم در دنیای رسانه و در دنیای جنگ روایت‌ها روایت اول و درست و صحیح را به مخاطب ارائه دهیم و از مبانی فکری انقلاب دفاع کنیم.

در روابط عمومی دانشگاه لرستان حدود دو سال و اندی که از دولت سیزدهم سپری شده است با مدیریت جناب آقای دکتر نظری {رئیس دانشگاه لرستان}، حقاً و انصافاً برای روابط عمومی اهتمام ویژه‌ای و اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند و ما دستمان باز بوده است برای آنکه بتوانیم همه توان را به کار ببندیم و بتوانیم موفق باشیم.

از ابتدای سال 1401 ، حدود یک هزار و 952 خبر در قالب اطلاعیه و اخبار در سایت دانشگاه لرستان درج شده است؛ یعنی به صورت میانگین در هر روز کاری بین 4 تا 50 خبر در سایت اطلاع رسانی شده است و بدون اغراق شاید بتوانم بگویم سایت دانشگاه لرستان از به‌روزترین سایت‌های استان لرستان است.

دانشگاه لرستان در پیام رسان‌های ایتا و سروش هم فعالیت دارد؛ از ابتدای سال تاکنون تعداد 328 خبر در نشریات مکتوب استان درباره دانشگاه به چاپ رسیده است که یک عدد قابل ملاحظه نسبت به برخی دستگاه‌های دیگر استان است.

برگزاری نشست‌های خبری متعدد و تعامل با خبرگزاری‌ها به صورت خیلی خوبی داشته‌ایم؛ هر سال دو نشست خبری برگزار می‌کنیم و رسانه‌ها و همه خبرگزاری‌های محلی و استانی شرکت می‌کنند.

تعامل خوبی بین روابط عمومی دانشگاه لرستان با خبرگزاری‌ها وجود دارد؛ حضور پررنگ و فعال صدا و سیمای استان لرستان در برنامه‌ها و مراسمات دانشگاه لرستان از جمله عملکردهاست که این حضور فعال صدا و سیمای استان نسبت به گذشته، واقعاً بی‌سابقه است.

نشست هم‌اندیشی با صدا و سیما برگزار شده است و الحمدالله پوشش خبری برنامه‌های دانشگاه لرستان از سوی صدا و سیما خوب بوده است.

از نظر سمعی و بصری، حدود 24 هزار و 300 قطعه عکس در 1620 مراسم و دو هزار و 160 دقیقه فیلم در 48 مراسم بابت عملکرد امسال تهیه شده است که جا دارد یک خداقوت ویژه به همکاران خودم در روابط عمومی دانشگاه لرستان عرض کنم.

اقدامات زیربنایی شامل تبدیل فیلم‌های دی وی دی قدیمی، تهیه آرشیو موضوعی، خرید تجهیزات، تعمیر و نگهداری و آماده‌سازی سالن‌ها از دیگر اقدامات روابط عمومی دانشگاه لرستان است.


۱۴۰۲/۱۱/۲۴ - ۱۳:۳۶
۴۷ بازدید