اخبار

پدافند غیرعامل، تکلیف همگانی و ملی است

۱۴۰۲/۱۱/۲۶

معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، در اولین کنفرانس ملی دفاع زیستی در برابر تهدیدهای بیوتروریسم، به میزبانی دانشگاه لرستان، گفت: «پدافند غیرعامل یک تکلیف همگانی و ملی است و اگر دچار غفلت بشویم آسیب‌پذیر خواهیم شد».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، دکتر علی‌محمد لطیفی در آیین افتتاح این کنفرانس ملی که روز چهارشنبه،‌25 بهمن‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد: «تهدیدات انواع و اقسام دارند که در هر بعدی بایستی دفاع زیستی و پدافند غیرعامل برای شناسایی و مقابله با انواع تهدیدات، تقویت شود».

دکتر لطیفی، اظهار داشت: «تاب‌آوری ملی نیز از جمله مباحث است و مهم این است که تهدیدات به فرصت‌ها تبدیل بشوند و به کمترین آسیب در حوزه تهدیدها برسیم».

وی افزود: «تروریسم ترکیبی هم از جمله مباحث است که دانشگاهیان با رویکردهای علمی بایستی درباره‌اش نشست‌ها و همایش‌های تخصصی برگزار کنند».

دکتر لطیفی در بخش‌های دیگری از سخنانش متناسب با وظایف سازمان پدافند غیرعامل و چیستی مباحث دفاع زیستی درباره موضوعات گوناگون همچون ترا ریخته‌ها و مهندسی ژنتیک و ... توضیحات تخصصی را ارائه کرد.

وی خواهان شد این‌گونه کنفرانس‌ها و همایش‌های معتبر و تخصصی در آینده نیز تداوم داشته باشند و موضوعات دفاع زیستی و پدافند غیرعامل با حضور متخصصان، بررسی و مطرح شود تا در نهایت ساز و کارهای زیرساختی دفاع زیستی و پدافند غیرعامل کشور ارتقاء یابند.

86


۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۲۱:۵۲
۱۸۸ بازدید