اخبار

افتتاح نمایشگاه هنرهای دانشجویی دانشگاه لرستان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه

۱۴۰۲/۱۲/۱۳

با حضور دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، حسن صالحی‌راد، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، مهدی امید، معاون مدیریت پشتیبانی و محمد یگانه، مسئول اداره کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه لرستان، نمایشگاه دانشجویی فرهنگی، هنری (هنرهای دانشجویی)، با استقبال دانشجویان در سالن رودکی دانشگاه لرستان واقع در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، آیین افتتاح این نمایشگاه دانشجویی، روز یکشنبه، 13 اسفندماه سال جاری با استقبال دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد.

این نمایشگاه با همکاری مشترک انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان، کانون کتاب دانشگاه لرستان، کانون دانشجویی لرستان‌شناسی، معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه، انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه لرستان و بنیاد خیریه امین آراسته، برپا شد.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه، 16 اسفندماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر، برپاست و محصولات فرهنگی، هنری با تخفیف فروش، عرضه می‌شوند.

دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، دکتر شهاب شهیدانی، عضو هیئت علمی گروه تاریخ و باستانشناسی دانشگاه لرستان و برخی دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی، مطالبی را در رابطه با اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانشجویان بیان کردند.

گفت‌وگو با مدیر مرکز لرستان‌شناسی

دکتر علی نوری، مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، در این رابطه به خبرنگار ما گفت: «این نمایشگاه حاصل همکاری‌های علمی انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی، کانون دانشجویی کتاب دانشگاه و کانون دانشجویی لرستان‌شناسی است».

دکتر نوری توضیح داد: «مرکز لرستان‌شناسی و امور فرهنگی دانشگاه هم به نوعی حمایت کلی کردند؛ سعی کردند هرچه دانشجویان نیاز دارند حتی‌الامکان در اختیارشان بگذارند برای اینکه دانشجویان بتوانند نمایشگاه را آنچنان که باید و شاید به صورت خوب و مطلوب برگزار کنند».

وی ادامه داد: «هدف این بوده است که دانشجویان رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه لرستان، ظرفیت‌ها و مهارت‌های خود را در معرض نمایش قرار بدهند؛ ایجاد و تقویت روحیه نشاط در سطح دانشجویان و تقویت روحیه خلاقیت در دانشجویان از اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است».

دکتر نوری، اظهار داشت: «فضای دانشگاه نیاز به چنین جاهایی دارد؛ این همه دانشجو داریم و ضرورت دارد این‌گونه برنامه‌ها تداوم داشته باشند».

وی افزود: «امیدوارم ما بتوانیم با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه بتوانیم از این فضا به خوبی برای اجرای چنین برنامه‌هایی استفاده کنیم تا رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تقویت شود».

مدیر مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان بیان کرد: «ارائه و فروش کتاب‌ها از جمله آثار و کتاب‌های شاعران و نویسندگان لرستان، آثار هنری دانشجویان و ... از محصولات ارائه شده در این نمایشگاه هستند».

گفت‌وگو با دبیر کانون کتاب دانشگاه لرستان

آرزو مهری‌بابادی، دبیر کانون کتاب دانشگاه لرستان به خبرنگار ما گفت: «در این نمایشگاه ضمن ارائه هنرهای دانشجویان به معرفی هنرمندانی پرداخته شده است که هنرشان قابلیت نمایش در نمایشگاه را ندارد؛ هنرهایی همچون مجری‌گری، گویندگی، عکاسی و بازیگری و غیره از جمله این هنرها هستند».

وی ادامه داد:‌«همچنین کانون کتاب دانشگاه لرستان تلاش کرده است عضوگیری از دانشجویان علاقه‌مند را اجرا کند و کتاب‌های جدید را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد که دارای تخفیف است».

مهری‌بابادی اظهار داشت:‌«رواج فرهنگ کتابخوانی و اجرای برخی برنامه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های نمایشگاه است؛ برپایی کافه کتاب و میز بازی و ارائه هنرهای شیرینی‌پزی و آشپزی از دیگر بخش‌های متنوع این نمایشگاه است».

دبیر کانون کتاب دانشگاه لرستان افزود: «در بخش دیگری از این برنامه‌ها، محصولات ویژه کودکان با رویکرد تقویت نهاد خانواده ارائه شده‌اند؛ درنظر گرفتن فضایی برای عکاسی با دکوراسیون محلی از دیگر قسمت‌های نمایشگاه است».

وی بیان کرد:‌«برگزاری مسابقه با عنوان اگر زندگی شما یک کتاب بود نام آن‌را چه می‌گذاشتند؟ و مسابقه دیگری با موضوع نام سه کتاب را بنویسید که از ترکیب اسم سه کتاب یک جمله معنادار ایجاد شود، از دیگر بخش‌های نمایشگاه است و به برندگان مسابقات جوایزی اهداء می‌شود».

گفت‌وگو با دبیر انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان

فاطمه آذرخش، دبیر نمایشگاه و دبیر انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما توضیح داد: «علاوه بر اهداف فرهنگی و هنری، در این نمایشگاه، دانشجویان محصولات تولیدی خود را ارائه می‌کنند تا بتوانند از نظر درآمدزایی و مهارت‌افزایی نیز تقویت شوند.

محصولات با تخفیف ارائه می‌شوند و در بخش فروش کتاب، 50 درصد تخفیف داده می‌شود».

وی اظهار داشت: «کانون دانشجویی کتاب دانشگاه لرستان برنامه‌های ویژه‌ای همچون اکران و تحلیل فیلم، همخوانی و تحلیل کتاب، کارگاه نقاشی، کارگاه خطاطی، موسیقی زنده و کافه کتاب را در این نمایشگاه اجرا می‌کند».

دبیر انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لرستان تصریح کرد: «ما امیدواریم بیش از پیش، حمایت بشویم و این‌گونه برنامه‌ها تداوم داشته باشند و در طول سال به‌صورت منظم برگزار شود».

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۱۳ - ۲۰:۲۶
۱۶۵ بازدید