اخبار

مسئول نهاد رهبری دانشگاه لرستان در آیین روز درخت‌کاری: روز قیامت درباره رعایت حقوق درختان از انسان سؤال پرسیده می‌شود

۱۴۰۲/۱۲/۱۵

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، در آیین کاشت نهال به‌مناسبت هفته منابع طبیعی گفت: «در روایات اسلامی آمده است خداوند متعال در روز قیامت از انسان درباره رعایت حقوق درختان هم سؤال می‌کند».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی در این آیین که روز سه‌شنبه، 15 اسفندماه به مناسبت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی، در سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد: «حفظ و صیانت از محیط‌زیست و منابع طبیعی از جمله تأکیدات دین اسلام برای جلوگیری از آسیب به محیط زندگی انسان است».

دکتر مؤیدی، توضیح داد: «درخت در تعالیم اسلامی دارای حق است؛ یکی از حقوق درخت این است که به آن رسیدگی شود و از درخت مراقبت و نگهداری شود».

وی اظهار داشت: «گسترش فضای سبز، درخت‌کاری و مراقبت از درخت از موارد مهمی بوده است که انبیای بزرگ الهی به آن عمل کرده‌اند».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان ادامه داد: «پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، از کارهایی که در رأس امورات دنیایی و دنیوی با نیت و انگیزه‌های الهی انجام می‌دادند غرس و کاشت نهال و درخت بود».

حجت‌الاسلام و المسلمین مؤیدی افزود: «حتی امروزه شاهد هستیم آثار و بقایای نخلستان ایجاد شده توسط امیرالمؤمنین (ع) در مدینه موجود است و این گویای اهمیت کاشت نهال، درخت‌کاری و توجه به منابع طبیعی در سبک و سیره زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام است».

گفتنی است 15 اسفند روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی است.

به همین مناسبت در این روز، آیین کاشت تعداد 700 نهال و درخت در سایت مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد.

متولی این برنامه، شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان بود.

دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، دکتر مهدی سلیمانی‌مطلق است.


۱۴۰۲/۱۲/۱۵ - ۱۱:۵۰
۷۱ بازدید