اخبار

نشست همکاری دبیران مناطق 9 و 5 روابط عمومی دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۴۰۲/۱۲/۱۶

نشست گسترش همکاری دبیران مناطق 9 و 5 روابط عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه لرستان و با حضور رئیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، در این نشست که روز چهارشنبه، 16 اسفندماه سال جاری برگزار شد دکتر امین کوشکی، مدیر حوزه ریاست دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر شورای مدیران روابط عمومی منطقه 9 دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با رئیس دانشگاه لرستان (دکتر علی نظری)، دکتر محسن رشیدی، مدیر حوزه ریاست این دانشگاه و دکتر میثاق حیدری، رئیس روابط عمومی دانشگاه لرستان و دبیر شورای مدیران روابط عمومی منطقه 5 دانشگاه‌های کشور، درباره موضوعات حوزه اطلاع‌رسانی، گفت‌وگو کرد.

در این نشست، دیدار و گفت‌وگو، دکتر علی نظری، رئیس این دانشگاه در سخنانی، تقویت همکاری بین مناطق مختلف نظام آموزش عالی کشور را از جمله راهکارهای مفید برای بهره‌مندی از تجربیات همدیگر در جهت رشد و شکوفایی هرچه بهتر حوزه روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانست.

وی در بخش دیگری از گفته‌هایش، بر این نکته تصریح کرد اطلاع‌رسانی واقع بینانه و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظام آموزش عالی کشور، از جمله متغیرهای ذیل جهاد تبیین است که بایستی روز به روز، از هر نظر، تقویت شود و ارتقاء یابد.

در این نشست، دکتر امین کوشکی، دبیر شورای مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه 9 کشور، در سخنانی، بر تقویت همکاری‌های بین مناطق در جهت برگزاری جشنواره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های مشترک تأکید کرد.

دکتر کوشکی توضیح داد اینکه درصدی از بودجه هر دانشگاه به روابط عمومی اختصاص یابد و در بودجه‌ریزی درون سازمانی، این موضوع تقویت شود کاملاً در راستای جهاد تبیین است؛ زیرا امروزه نقش و اهمیت اطلاع‌رسانی به ویژه با گسترش شبکه‌های مجازی، بر کسی پوشیده نیست.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری تشریح کرد از جمله موضوعات که برای تحقق آن، پیگیری‌های مستمر صورت گرفته است داشتن پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌ها و اقدامات زیربنایی مهم دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری است؛ وقتی یک پروژه یا اقدام زیربنایی مهم در یک دانشگاه کلید می‌خورد یا اجرا می‌شود به طور حتم بایستی پیوست رسانه‌ای داشته باشد و بودجه لازم و کافی برای اجرای کامل پیوست‌های رسانه‌ای، لحاظ و تأمین شود.

در این نشست، دکتر محسن رشیدی، مدیر حوزه ریاست دانشگاه لرستان و دکتر میثاق حیدری، رئیس روابط عمومی این دانشگاه و دبیر شورای مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه پنج کشور، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه بین منطقه 5 و 9 در حوزه کاری روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، تأکید کردند.

همچنین، بر اشتراک‌گذاری تجربیات کاری موفق توافق شد و اجرای برنامه‌های مشترک با هدف ارتقای کیفی هرچه بیشتر حوزه اطلاع‌رسانی نظام آموزش عالی، مورد تأکید قرار گرفت.

گفتنی است در نظام تقسیم‌بندی وزارت علوم، منطقه 9 شامل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان می‌شود.

همچنین دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری استان‌های لرستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه، منطقه پنج نظام آموزش عالی کشور را تشکیل می‌دهند.

گزارش تصویری

۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۱۶:۲۷
۳۲۹ بازدید