اداره حفاظت کارکنان (پرسنلی)

اداره حفاظت پرسنلی

نیروهای انسانی از مهم‌ترین و گران‌بهاترین سرمایه‌های دانشگاه هستند که تلاش برای فراهم کردن محیط امن و آرام جهت رشد و ارتقای علمی و اخلاقی آن‌ها با قانون‌گرایی، داشتن اشراف اطلاعاتی، نظارت، پیش‌بینی، پیش‌گیری، اقتدار و تدبیر ممکن و میسر خواهد بود. حفاظت کارکنان (پرسنلی) یکی دیگر از ارکان حراست دانشگاه ، جهت انجام این مهم می باشد.

شرح وظایف:

1- جلوگیری از نفوذ و توطئه عوامل بیگانه داخلی و خارجی به سازمان.

2- ارائه خدمات آموزشی و توجیه پرسنل در راستای حفاظت پرسنلی.

3- اعلام نظر در زمینه نقل و انتقال و تغییر محل جغرافیایی خدمت کارکنان دستگاه.

4- شناسایی عوامل ایجاد نارضایتی مردم و کارکنان دستگاه.

5- تعیین صلاحیت پرسنل جهت تردد به اماکن دارای طبقه بندی حفاظتی.

6- تعیین صلاحیت پرسنل برای انتصاب مشاغل حساس.

7- تعیین صلاحیت پرسنل جهت مأموریت خارج از کشور.

اهم مسئولیت ها

- تشکیل یا تکمیل پرونده پرسنلی اعضای هیات علمی-کارکنان و بروز رسانی پرونده های پرسنلی یا رفع نواقص

- نگهداری اسناد طبقه بندی شده و نظارت بر حسن اجرای آن

- پیگیری روند صدور کارت شناسایی و رعایت تدابیر لازم جهت پیشگیری از هر سوء استفاده و جعل

- بررسی صلاحیت و اعلام نظر جهت تصدی و انتصاب افراد در مشاغل حساس بر اساس دستورالعملهای اعلام شده از سوی مراجع ذیصلاح و انعکاس جوابیه استعلام به رده مربوطه

- شناسایی تخلفات، زمینه ها و مکانیزم انجام آن جهت ارائه به مراجع ذی ربط

- جمع آوری و اطلاع رسانی اخبار اعم از (سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و...) و انعکاس آنها به مدیریت

- جمع آوری اخبار و گزارشات رسیده و ارائه خدمات اطلاعاتی در زمینه عوامل ایجاد کننده نارضایتی به مقامات مربوطه